dinsdag 5 september 2023

Vandaag 36 graden!!! Wat koken wij…..niets….



Voor dit soort dagen met zo’n hoge temperatuur heb ik een heerlijke salade in gedachten, sterker nog ik heb hem gemaakt…..De naam. Panzanella een Italiaanse salade met tomaat….
Als een Italiaan niet weet wat hij moet eten vandaag dan grijpt hij naar de tomaten, die hebben ze altijd op voorraad in huis.
Wat heb je nodig, niet zoveel hoor en erg gemakkelijk….
Oud brood in blokjes gesneden…..ik heb een klein stokbroodje gekocht bij de Lidl, die in stukjes gesneden en laten drogen aan de lucht…et voila ik had oud brood.
Dit brood moet je vermengen met olijfolie en dan bakken met een teen knoflook tot ze lekker krokant zijn.
Meng in een schaal een rode ui in halve ringen, een teen knoflook  fijn gesneden, zout ,peper, rode wijnazijn, een stukje komkommer in kleine blokjes, groene olijven zonder pit en ik had er wat witte bonen aan toegevoegd. Eigenlijk moet er een blikje sardines doorheen maar mijn lief lust geen vis dus ik had kipreepjes gevonden. Gerookte kip kan natuurlijk ook.
2 of 3 rijpe tomaten in stukjes gesneden, nog wat olijfolie en dan tot slot de gebakken stukjes brood….
En KLAAR is je maaltijd, Panzanella, een heerlijke maaltijd salade die iedereen smaakt. En tot slot verse basilicum alleen de blaadjes….
Veel succes met het maken van de Panzanella en EET SMAKELIJK…

Groetjes, Marion…



2 opmerkingen:

  1. Jammie, ziet er heerlijk uit, hier in NL is het ook weer voor salades

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon lekker maken en eten….

    BeantwoordenVerwijderen