zondag 13 augustus 2023

Soms ben je blij met regen................

Zaterdag ochtend vroeg uit de veren want ik moest nog boodschappen doen. Meestal doe ik dat op vrijdag maar toen had ik andere drukte. Eerst moest ik 10 uur naar het ziekenhuis voor een gehoortest. Waarom dat moest, nou ik heb een pulserend gevoel in mijn hoofd wat aanzwelt en weer weggaat. Ik dacht zelf aan hoge bloeddruk maar dat was het niet, dus wordt er verder gezocht. Volgens mij is er met mijn gehoor niets mis want als iemand een briefje van € 5,00 laat vallen hoor ik dat echt wel.......
Maar goed, dinsdag krijg ik de uitslag. Verder had ik de euvele moed om mijn woonkamer gordijnen te wassen want het was vrijdag goed zonnig en winderig dus dan zouden ze lekker drogen. 
De gordijnen hingen 's avonds weer fris voor de ramen, deze klus kan ik weer afvinken. 
Ook mijn schilderklus buiten is afgevinkt, we gaan over tot andere werkzaamheden. 
Welke, daar horen jullie later meer over.
Ik was ook nog even op visite bij jarige Marga, en we zaten lekker buiten met onze vriendengroep en het was heel gezellig. 

Dat was vrijdag, en toen kwam zaterdag.....

We zouden het een en ander gaan doen, mijn lief en ik......... maar......
Het regende hier 's morgens dat het goot. Ik was naar de winkel en kwam drijfnat terug, dus onze plannen stonden on hold....
Maar ik zou ik niet zijn als ik geen alternatief had....
En wat voor een alternatief....
Samen met mijn lief naar Kampen, naar de winkel van Supergoof, een reuze idee  { vond ik zelf }

We waren iets te vroeg, en dat was helemaal niet erg, juist leuk, dus hebben eerst nog even geluncht vlakbij de winkel, bij Grand café Efes in Kampen. Dat was een bijzonder goed idee, het gaf een vakantie gevoel en het mooiste moest nog komen voor mij.....lapjes zoeken bij Supergoof.....
Na de lunch ging mijn lief met de hond een rondje lopen en even naar de speelgoedwinkel om een kadootje te kopen voor kleinzoon Ischa die op vakantie jarig is, 31 augustus, en nu alvast zijn pakje krijgt. Bij ons in het dorp was het kado uitverkocht dus nu maar in Kampen geprobeerd, en.....we hadden geluk . Hij vroeg een Digibird!!! Nou we hebben er een, en zingen dat ie kan....en ook nog contact maken als er nog zo'n vogel in de buurt is.....zijn zus heeft er ook een......nou dat wordt een gezellige boel, allemaal kwetterende vogeltjes.....
Zo zien ze er uit.....schattig toch....

En nu laat ik mijn aaibare schatten even zien....

Ja, jullie zien het goed, Kerststofjes.....moeten de winkel van Supergoof nog in en ik heb ze al thuis...lief van Ingrid dat ik dat al kon kopen.  psst...als je ze ook mooi vindt, dinsdag is ze weer open hoor en kun je ze kopen.....ik zeg GEWOON DOEN.....

Een hele  mooie panel, helaas voor jullie de laatste.....

linkerkant...

rechterkant...het leven van een quiltster in vogelvlucht....

Maar ik had ook nog deze....
boeken, Eiffel torens, brieven met postzegels, en scheepjes in een fles....
Wat ga ik daar mee doen?   Wat dachten jullie zelf......juist goed geraden, tassen maken.

Ik ga immers op de kerstmarkt staan hier in ons dorp op 8 en 9 december, dus werk aan de winkel.
Mijn hoofd is al een tijdje met kerstdingen bezig want er borrelt van alles op. Maar dat zien jullie tegen die tijd wel......
Maar het allermooiste lapje was deze.....
Hier gaan we leuke thee-tasjes van maken, dus ze komen te koop in december.....begin alvast maar te sparen....

Ik zal jullie ook nog een geheimpje verklappen......
Gister kreeg ik een heel mooi aanbod van Ingrid, alias Supergoof.....
Ik mag wat tassen bij haar in de winkel showen en die kun je dan bij Ingrid kopen. Niet direct gaan rennen want ik moet ze nog maken, dus nog even geduld. 
Maar hoe leuk kan het zijn....ik liep helemaal op wolken de winkel uit, zo lief van Ingrid. 
Ingrid, ze komen eraan, ik ga aan de slag en dan brengt die post mijnheer, die zo vaak bij jouw winkel komt de tassen ook.

Keep Calm, wait for Tea bags......

Nou weten jullie alles weer, ik kan weer verder met mijn bezigheden en dat is heel fijn.
Allemaal ideeën uitwerken, te leuk om waar te zijn.

Kijk, daarom was ik nou zo blij met de regen gistermorgen.

Fijne zondag,
groetjes, Marion.


















 

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zo'n bezoekje en wat een prachtige plannen allemaal. Je hebt geen tijd voor andere dingen: tassen met kerst, in de winkel, volgend jaar op de weversmarkt! Maar veel plezier met het maken natuurlijk, dat zal je zeker hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superleuk van de tasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk is de uitslag goed. Wat heb je lekker geshopt. En leuk dat je voor Supergoof mag " werken".

    BeantwoordenVerwijderen