maandag 7 juni 2021

Woningnood! Dus woning gekraakt.....

Ook hier in Wognum is het een drukte van belang in alle waterpartijen met ouders en hun jongen.
Zwanen met kleine pullen, eenden niet te vergeten en  tenslotte de Meerkoeten.
De meerkoet maakt altijd een heel mooi nest in het water wat ik heel knap vind.
Achter mijn huis is een vrij grote vijver en daar ligt zo'n meerkoeten nest. Ik heb het op de kiek gezet en zoals jullie zien is het inmiddels verlaten. De meerkoeten hebben het niet meer nodig denken ze, maar misschien komt er nog een 2e leg.....je weet het niet....
Zoals jullie zien is het een vrij groot nest, deze ouders hadden 4 jongen en ze leven allemaal nog en zijn nu zo groot dat de snoek geen vat meer op ze heeft en de reiger blijft er nu ook vanaf. De familie verkent, op zoek naar voedsel, nu alle waterpartijen die aan deze vijver grenzen. Ze verlaten het nest......
's Middags rond een uur of 1 laat ik natuurlijk Silka even uit....we lopen dan vaak langs deze vijver...en tot mijn stomme verbazing zag ik dat het meerkoeten nest gekraakt is!
En door wie?
Nou dat geloven jullie nooit totdat ik het laat zien....


Wat is het een ....meerschildhoenpad.....hij heeft wel zwempoten net als de meerkoet.....

Het is echt waar, het is een waterschildpad zo groot als een voetbal.......
Hij is natuurlijk ooit gedumpt maar weet zich toch prima te redden, hij heeft zelfs de vorst overleefd want iemand had hem vorig jaar ook al eens gezien, nou ja.....
Hij geniet hier lekker van het zonnetje dat heeft hij nodig om energie op te doen.
En zo komt Artis toch wel heel dichtbij.....
Want wat zwemt er nog meer in deze vijver?
Nou hele grote rooie Koi-Karpers....ja echt waar....ze zijn ongeveer een meter lang....je ziet ze gewoon zwemmen en af en toe komen ze met hun bekje sabbelen aan de rietstengels.
Wat is het toch mooi en interessant in ons dorp. Tot zover onze dierenrubriek.....

Ik had even een druk weekje, vandaar dat er geen blogje verscheen. Ik moest nog een paar tassen afmaken en nog een moverzakje maken en wat kleding aanpassen...ik had het druk!
Maar vanavond had ik hulp van mijn dochter en hebben we alle tassen van een prijsje voorzien.
Nou wilde ik natuurlijk weer wat aparts.....
Hier zien jullie de repen stof waar ik een z.g.n hengsel aan heb gezet, daarna dubbel gevouwen, met de kartelschaar geknipt tegen het rafelen, en dan....

is het ineens een tasje.....dat zien jullie toch wel....

Het labeltje erin, prijs erop en vastgenaaid.......

En daarna wordt er nog een draadje aangemaakt en aan de tas gebonden.
Het was een klus, maar ik ben zelf heel blij met het resultaat.
De tassen zijn zo leuk geworden die verdienen ook een heel leuk prijskaartje....
En nu is het wachten op de bevestiging dat de markt doorgaat.

Tot zover weer het wel en wee van een quiltster....
Wens jullie nog een fijne avond en slaap lekker voor straks.
groetjes, Marion.

Jonge kersenbomen in een veld vol klaprozen......

















 

2 opmerkingen:

  1. Als de markt doorgaat kom ik zeker bij je kijken. Ik hoop echt dat je al die tassen niet voor niets hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou apart hè! Wij hebben hier ook wel eens een schildpad in de sloot gezien. Ze redden zich toch prima, grappig. Die koi karpers vind ik nog gekker!

    BeantwoordenVerwijderen