zondag 23 augustus 2020

Waar geen wil is ben ik weg.......





Kijk wat een lief plaatje....geborduurde zeehondjes.....gevonden in de kringloop.
Natuurlijk heb ik er een tas van gemaakt, ik moet er tenslotte 50 maken dus dit is nummer 26, we gaan gestaag door.

Dit is hem geworden, althans de voorkant.....aan de achterkant heb ik nog een zak genaaid...
Gewoon een gesloopte kontzak van een spijkerbroek, het effect is wel leuk vind ik, en zo'n klein zakje is altijd makkelijk om bijv. even je fietssleuteltje te parkeren....
Toen ik dit borduurwerk uit de lijst aan het halen was trof ik een kleine "schat" aan, verborgen tussen inpakpapier achter het borduurwerk. Ik vond namelijk 4 schilderijtjes  die op zijde waren geschilderd. Zo bijzonder...
Ik zal ze even laten zien....


Ja, ik weet het dit zijn er 3, nummer 4 heb ik al gebruikt....waarvoor....nou voor een tas natuurlijk...kijk maar even mee..


 

Op de voorkant staat een soort van egel en op de achterkant heb ik weer een zak gemaakt van stukjes spijkerstof.....even een kleine log-cabin aan elkaar gezet en gevoerd....voor het fietssleuteltje en misschien wel voor je computertje van de E-bike.....je weet maar nooit.
En zo groeit de stapel tasjes...nummer 27 is ook klaar....
Aankomende week kan ik er weer een paar maken aangezien de temperatuur in mijn atelier weer de normale waarden heeft bereikt, heerlijk.....ik mis dan toch mijn creatieve uitstapjes.....
Zo, ik heb jullie weer even bijgekletst over het een en ander, nu nog even over de titel van dit blogje...

WAAR GEEN WIL IS BEN IK WEG

Bijna iedereen, denk ik....als iemand of iets geen kant op wil wordt het moeilijk om mee te leven...ik ben wel flexibel maar het elastiekje heeft wel een einde......Misschien denken jullie er anders over, denk er maar eens over na.....het is zondag dus je hebt wel even tijd....

Gezellige zondag, hoewel het zonnetje ver te zoeken is denk ik....
groetjes, Marion.
Een plaatje van een zonnewijzer dan maar, misschien helpt het....






 


 

1 opmerking:

  1. Wat een verrassing, die zijdeschilderijtjes! Leuk extraatje.
    Elk elastiek heeft een maximale rekbaarheid, dus natuurlijk ook een menselijk elastiekje. 😀

    BeantwoordenVerwijderen