zaterdag 15 augustus 2020

Mijn naaimachine heeft vakantie.......

Janome Naaimachines

Zo nu en dan geef ik mijn naaimachine een of twee weken vakantie....Nu met dat hete weer was dat heel fijn.....Hij staat namelijk op zolder en daar is het vrij { lees smoorheet} warm....Normaal, zonder corona zou ik ongeveer 10 weken op vakantie zijn geweest, dus 10 weken vakantie voor de machine, nu moest hij noest doorwerken, dus mag hij nu even genieten van zijn welverdiende rust.

En wat doe ik dan in de tussentijd......Nee, ik ging niet op vakantie want de ene dochter ging verhuizen en de andere kreeg een baby....en...corona hield ons ook thuis. Ik weet het nu nog niet of ik wel wil gaan, er laait weer zoveel corona virus op, en wat dacht je dat er zal gebeuren na de schoolvakanties?  Ik ben bang dat de nieuwe uitbraak eerder komt dan verwacht.....Maar ja, wie ben ik, een gewone huisvrouw....

Gister ben ik wel even snel naar Hoorn geweest, met de auto.....mijn lief had mij even afgezet bij de Noorderkerk, die staat op het Kleine Noord, want daar was oud linnengoed te koop voor slechts € 1,00 per kilo! Ja, jullie lezen het goed...vandaag ook nog...........

Noorderkerk

En wat ik daar aantrof.....ongelooflijk zoveel mooie kleden, geborduurd en mooi met kant afgezet...echt prachtig. En de opbrengst is voor de restauratie van de kerk....


Ja, alles wat ik koop wordt eerst gewassen, zodoende kon ik het mooi op de foto zetten....
Hier is er nog een....
Deze heeft ook een mooie kantrand.....
Je ziet het niet zo goed....
Nog een leukerd.....
En ik had ook nog een topstuk...het is een gehaakte sprei met geborduurde medaillons.....
ik laat ook het borduurwerk zien....
Hiervan kunnen aardig wat tassen worden gemaakt, of geurzakjes, of wat voor tasjes dan ook....alleen de naaimachine heeft vakantie....en dat gun ik hem ook, hardwerkend als ie is...
Als het koeler wordt zitten wij weer samen in het atelier.....mijn creatieve geest draait altijd wel op volle toeren dus het komt goed.

Gezellig weekend gewenst, groetjes, Marion.
Nog een deurtje aan het slot....dus niet stiekum met je bus daar parkeren.....er staat een bordje....






 

2 opmerkingen: