vrijdag 14 juni 2019

Een blogje op Wijdag.....

Kijk wat een mooie deurklopper, het is een vis die met z'n staart vast zit aan het scharnier van de klopper, een waar kunstwerk.....
Leuk plaatje om mee te beginnen....
Dit boek "lees ik al vanaf mijn 3e jaar", nee, toen kon ik natuurlijk nog niet echt lezen maar er staan van die leuke plaatjes in..
Dit kookboek kreeg mijn moeder bij haar abonnement op de Margriet in 1952!
Dit soort plaatjes staan erin, net een stripboek....
Het kookboek gaat nooit weg, er liggen ook nog recepten in van mijn moeder....op kladblok  velletjes geschreven, en sommigen door mijn vader op papier gezet, leuk ....
Snappen jullie dat dit leuk was om naar te kijken....Later heb ik vaak thuis uit dit boek recepten gemaakt, zo leerden wij toch spelenderwijs koken. Mijn moeder, haar zusters en zelfs haar broers konden heel goed koken, en mijn opoe kon dat ook. Mijn opoe maakte zomaar wel eens een schaal oliebollen op een mooie dag als wij met alle buur kinderen buiten aan het spelen waren, appelflappen bakte ze vaak als er ijs lag, zomaar omdat ze het leuk vond.
Door dit boek toch besmet met het kookvirus denk ik. 
Thuis mochten mijn broer en ik vaak op zondag de maaltijd verzorgen. We kregen geld om alles te kopen en het mocht geen patat zijn maar een gezonde maaltijd. Dan kwam dit kookboek GOED van pas.....
Ik ben nog steeds een kookboek lezer....
Deze kookboeken van Rachel Khoo zijn ook heel leuk om te lezen, en om uit te koken nog leuker...deze gaan vaak mee op vakantie, dan kan ik op de markt alvast kijken wat ik dan ga koken met haar hulp.

De spreuk van vandaag.... 
En hoe ouder je wordt hoe meer je moet bewaren.....
Mooie kook herinneringen aan mijn moeder en opoe..........

Nu natuurlijk ook nog het plaatje van deur waar die mooie klopper op zat.....
Het was wel een statige deur, redelijk in de verf, dus die klopper die mocht daar echt op ter versiering...
Een gezellige wijdag dan maar,
groetjes, Marion.
Ieder knoopje een herinnering.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten