zondag 21 januari 2018

Thuis-Restaurant Blaauw, qua naam kan het.......

Kijk, wat ik laatst heb gevonden bij de kringloop winkel, weten jullie wat dit zijn??
Wij hadden ze vroeger thuis en toen mijn moeder overleden was heb ik ze weggegooid. Het zijn namelijk graten bakjes voor visgraatjes, en aangezien mijn lief geen vis eet had ik ze niet nodig, tot voor kort, en wel hierom...
Wij eten nogal eens mosselen....ja, die eet hij {gelukkig voor mij } wel.....
Echt,
dan waan ik mezelf in een Frans restaurant waar je heerlijke mossel-pannetjes kunt bestellen, dus maken  wij dat ook in Thuis  Restaurant Blaauw.
Zie hier het bakje aan het bord, mosseltjes op het bord en de wereldberoemde huisgemaakte  knoflooksaus in het graten bakje, goed idee toch?
Vlaamse frieten op het bord, en de mayonaise in het graten bakje, nou hoe makkelijk kan het zijn, ik ben er heel blij mee.
Ooit in Bretagne een fransman verrast met mijn knoflooksaus bij zijn mosselen. De oude baas was de hele dag bezig met mosselen en oesters zoeken, hij had er een dagtaak aan. Hij vond het leuk dat wij naast hem stonden op de camping en bood ons oesters aan, helaas die lust ik echt niet, dus ik zei dat tegen hem...gaf niet dan had hij ook nog mosselen. Mosselen gekookt en frietjes erbij gebakken, lekker buiten in de wok van skottelbraai. Ik bracht hem frietjes en knoflooksaus zoals ik die maak, en wat denk je.....hij had nog nooit zo lekker mosselen gegeten.
Kijk, dat krijg je nou als Thuis Restaurant Blaauw op reis gaat.
Bij mosselen hoort wel gereedschap en dat zit in een juwelendoosje, kijk maar...
Hier eten wij onze mosseltjes mee, het staat  zo gezellig als je ze ziet liggen als de tafel gedekt is....
Leuk cadeautje was dat van vriendin Anneke.
Zo gezellig was onze zaterdag avond, gewoon met z'n tweetjes in
 Thuis Restaurant Blaauw .
Gezellige zondag, denk aan je glimlach, dat moet lukken want het is hier prachtig weer, de zon schijnt volop en het voorjaar komt er aan.....



2 opmerkingen:

  1. Leuk! Is heb laatste ook leuke glazen schaaltjes bij de kringloop gevonden in de vorm van een vis. Ik doe er nootjes in.

    BeantwoordenVerwijderen