zondag 30 juli 2017

Een eerbetoon met een verdrietige lading.....

Vandaag had ik eigenlijk op deze plek moeten zijn, precies daar naast dat bordje. Dat bordje staat op de top van de Mont Ventoux.
Vandaag fietst mijn broer vanuit Bedoin naar deze top. Waarom doet hij dat?
Mijn broer had een vriend, Rene, een hele sportieve jongen, die al verschillende keren de Mont Ventoux heeft gefietst. Helaas mocht deze vriend niet oud worden en is aan een gruwelijke vorm van kanker veel te vroeg overleden.
Samen met vrienden van Rene en toen ook nog Rene zelf hebben ze 2 jaar geleden nog Alpe d'Huez gefietst, zo goed ging het toen met Rene. 
Mijn broer is geen wielrenner, hij doet dit echt voor z'n vriend, hij heeft wel iets meer aan training gedaan dan de vorige keer.
Nu fietsen ze zonder Rene naar de top van de Mont Ventoux, als eerbetoon aan hun overleden vriend.
Kijk daar heb je de top.....mooi plaatje maar op de fiets nog wel een dingetje....
Ik hoop dat mijn broer bovenkomt en hoe lang hij er over doet maakt niet uit, ik ben toch trots op hem.
Eerst ga je een stuk door een bebost gebied, maar daarna wacht deze kale vlakte op de fietser en dan waait het er ook nog best vaak.
De weduwe van Rene zal met haar 2 kinderen en haar zus vanuit dit punt naar boven wandelen, dat is evengoed nog 6 km. sterk stijgend....
Boven op de top zullen ze met z'n allen Rene gedenken en wat as uitstrooien...
Dat was een wens van Rene....
Mannen doe jullie best, jullie kunnen het...
Dit rood witte torentje is het doel wat je steeds kunt zien.....
Morgen horen jullie hoe het is gegaan.

*****



1 opmerking:

  1. Heel veel sterkte mooi dat jullie dit doen voor jullie vriend .

    Marit

    BeantwoordenVerwijderen