maandag 30 oktober 2017

Een Race en een Run.....

Er is een nieuw land en dat heet vanaf gisteren 
MAXICO.....
Ja, ik ben misschien een "stoffig"wijfie dat met lapjes speelt en andere handwerkjes uitprobeert, maar ik ben zeker een fan van formule 1 autoracen. Vooral nu Max Verstappen op hoog niveau mee strijdt.
Hoorde daarnet op de radio dat zijn opa het café moet verbouwen omdat er zoveel fans daar de grandprix willen bekijken. Misschien kan Max z'n opa helpen met wat prijzengeld......
Ik blijf het bijzonder vinden dat een jongen van 20!! jaar op dit niveau mee kan doen met de grote mannen, en ze zijn volgens mij allemaal bang van Max omdat hij zo vreselijk goed kan rijden.
Deze jongen is zelf een formule 1 wagen in lichaam en in geest. TOP!
Dus denk eraan, het nieuwe land heet voortaan 
MAXICO.
Dit was de race, nu de run...
Ja, dat was ook heel leuk...kijk maar....
In Benningbroek woont boer Vlaar, en boer Vlaar heeft geen gewone runderen, nee boer Vlaar heeft
Wagyu runderen. Dit zijn Japanse vleeskoeien.
Hij heeft 280...en die lopen in de koeientuin, heel relaxed.
Ieder jaar moeten zij voor de winter op stal en dat doen ze niet met een veewagen maar lopend over de weg, de z.g.n.
Wagyurun.
Dit jaar was het alweer de 8e keer dat ze dit deden, leuk om te zien.
Ze lopen zo minder stress op, en ze vinden het leuk, het zijn net filmsterren op de zwarte loper...
Koeien en kalfjes, daar gaan ze...
en voor je het weet zijn ze voorbij....
Nog een plaatje dan....
En zo gaan ze door het dorp naar de stal. Er zijn ook koeien bij die deze run voor het eerst maken en toch kunnen ze het.
Leuk om landelijk te wonen dat zie je maar weer.

Hebben we ook nog de spreuk, wel van toepassing op mij....
Er is altijd wel wat te doen voor ik zelf iets leuks mag doen.
Gek is dat, van huis uit mee gekregen.
Mijn lieve moeder was altijd bezig met van alles in en om ons huis en daarom doe ik dat ook. Dan moet ik eerst dit en dat doen en daarna mag ik dan handwerken of lezen of wat dan ook.
FOUT!
Soms kom ik dus niet aan iets leuks toe omdat er weer wat anders lag te wachten. Dus ja, ik ga mijzelf op het prioriteitenlijstje zetten, bovenaan.
Goed, dat was het weer voor vandaag,
groetjes, met een glimlach,
Marion.




1 opmerking:

  1. Ik ben ook fan van Max! En wat leuk dat jullie de koeienrace hebben gekeken! Ik ben net als jou en oma trouwens maar dat wist je vast al 😀. Nou, dan mag je nu weer met lapjes spelen.

    BeantwoordenVerwijderen