zondag 20 oktober 2024

Is de Naaimachine nog wel productief............

 

Ik kan jullie geruststellen, de naaimachine werkt iedere dag als een tierelier......ik ben druk bezig met tassen naaien voor de Supergoof Winkel in Kampen. In de week na 9 november ben ik van plan ze af te leveren, dus misschien zit er een sint of kerstkadootje  voor je bij......zou zomaar kunnen toch? 
Er zullen ook kersttassen bij zitten, die zijn leuk voor kleine kerstinkopen of om een kadootje in te verstoppen, dat mag jezelf weten.
Zal ik laten zien wat al af is......

Ja, nog een teckkel tas, en deze komt niet naar Kampen......

Dit is een opdracht voor een lieve vriendin, die iemand gaat verrassen.....ook weer leuk.....

Deze ga je zeker in Kampen zien, een nostalgisch plaatje, lijkt wel een oude ansichtkaart, en de stof van de tas is ook apart, die is namelijk geborduurd......




Een strandloper met jongen,  een scholekster, en de achtergrond is een stevige stof met items van varen op zee,  denk aan een anker, reddingsboei......

 Een borduurtje van Marjolein Bastin, die blijven leuk, gezet op een gezellige gele polka-dot, en heeft daardoor een hele frisse uitstraling. Ik kwam tekort voor de hengsels maar vond nog een ruitje in de kleuren van het borduurwerk. Kijk zo wordt de tas dus apart......




Nog meer, jazeker....

Paardenmeisjes opgelet.....

Tadaa........


Dit is de ene kant van de tas, met kleine borduurtjes over hoe en wat je kan doen met een paard....

En dit is de andere kant van de tas, dit was een heel groot borduurwerk want de benen van de ruiter en het paard stonden er ook op. Dit was te groot voor een tas, dus heb ik dit er van gemaakt.....

Gewoon een hele romantische tas, gemaakt van een heel leuk gordijnstofje, gekregen van mijn buurvrouw......iedereen denkt aan mij als hij of zij wat wegdoet.




Deze tas, gewoon een Must-Have....
 Voor een schooljuffrouw is deze tas toch te gek....

Dit heb ik op de achterkant gemaakt....

En mijn volgende werkje ligt alweer klaar, we gaan lekker door.....iedere dag een tas, dat kan ik redden, dan komen wij er wel....


Wat was er verder nog te melden deze week.....
Op de koffie geweest bij mijn vriendin Ria en haar man, die waren woensdag 50!! jaar getrouwd. Wat een tijd, ik zie haar nog staan foto's maken buiten, zulk mooi weer was het, en nu ook weer....Waar blijft de tijd. Was gezellig want vriendin Betsy en haar man waren er ook.
Ook kreeg ik nog een berichtje van een mevrouw en haar man die hadden borduurtjes voor mij, als ik ze wilde hebben. Natuurlijk, ik red borduurwerk en maak er weer iets van. Ik kreeg ze, maar hoe nu verder want ze wonen niet hier om de hoek. Gelukkig hadden ze vrienden in Kampen wonen en zo werd de Supergoof winkel een tussenstop voor de borduurtjes van Lideke. Dat is toch leuk?
Zie je, iedereen weet mij te vinden.....
Er kwam ook nog iemand spijkergoed brengen, ook altijd blij mee, dus de voorraad slinkt niet....

Gelukkig moet ik ook nog vlaggetjes naaien voor iemand  dan raken er wel wat lapjes op......hoop ik....maar..........volgens vriendin Greet lukt dat nooit. Zij worstelt al langer met dat probleem, hahaha

Tot zover weer mijn week.....
Fijne zondag, groetjes Marion.

Een deur in een vakwerk huis in Normandië.



























4 opmerkingen:

  1. ik zag deze week bij de kringloop in kampen nog een borduurwerk staan. het bekende herfst zomer winter lente. misschien iets voor je tassen? bel de winkel evt. en laat het achter uit leggen voor je als je toch binnenkort naar Kampen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tassen worden het altijd. Leuk hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen