zondag 27 oktober 2024

Een terugblik op de afgelopen week.....

 

En dan doet de herfst heel langzaam zijn intrede.......met prachtig weer.....en toch zie je hier en daar de bekende Spillebeen huisjes......
Wij gingen altijd kamperen in de herfst vakantie toen mijn dochters nog kleine kinderen waren, inmiddels zijn ze 40 en 44, dus het is al even geleden, en dan gingen we naar Limburg, naar de plaats Epen, ja, echt waar het heet daar echt Epen, het is vlakbij Vaals, dus heel zuidelijk.

Zelfs in de sneeuw kon je daar prachtig wandelen......Wij zijn dus een keer op zaterdag heen en weer gereden om in de sneeuw te wandelen samen met Astrid, onze lieve Golden....


 De meeste herfst vakanties  hadden we daar prachtig weer, net zoals het nu is in ons land en dan kon je daar zo mooi wandelen, ja, echt wandelen met wandelschoenen aan.

Mijn paardenmeisjes......lekker paardrijden in de Limburgse bossen en heuvels....


 Mijn meiden bleven op de camping want daar hadden ze paarden en wij waren bijna de hele dag aan het wandelen. Je kon daar ook zo mooi door de landerijen wandelen, dat mocht toen nog allemaal, maar door massa toerisme is dat niet meer overal zo. Dat is wel jammer....

Daar heb je dit soort doorkijkjes want er zijn daar holle wegen, echt bijzonder....
Maar goed nu was ik gewoon thuis en heb daarentegen heerlijk in mijn atelier gezeten......Mijn lief was met auto's spelen dus ik had het rijk alleen zo als dat heet.....
Aangezien ik toch wel met een aardige stapel tassen naar de Supergoof winkel wil gaan in november is het zaak dat ik qua tassen naaien wel de snelheid erin hou. Ik wil eigenlijk, als mijn tijd dat toelaat, 1 tas per dag maken......tot nog toe lukt dat aardig.....
Deze week weer zulke gave tassen gemaakt......zal ik ze even laten zien...

Een borduurtje van Marjolein Bastin, die zijn altijd herkenbaar en heel leuk om te verwerken...


Ik had ook nog een heel klein werkje van haar en dat paste heel goed bij  dat borduurwerk, dus dat werd het fietssleutel zakje...mooie combi vond ik....


Een tas voor iemand die gaat bevallen of al een baby heeft......gezellige beren op de voorkant...

En op het zakje, een berenliedje, ik zag 2 beren......de tas is van ijsjes print stof gemaakt....

Ja, een klein werkje met appels, had ik al een tijdje in mijn bezit....

En toen vond ik nog zo'n werkje met peren......hoe kan het gaan...
Appels met peren vergelijken dan maar.....De stof van de tas is ook geborduurd.

En dan de klapper van de week......deze tas gaat niet mee naar Supergoof want er is al een koper....
Het borduurwerk kreeg ik van Marja, mijn patchie vriendin. Marja borduurt heel veel en deze gaf ze aan mij......heel blij mee want ik wist meteen hoe ik de tas ging maken....

Dit is de voorkant....

Op de achterkant een kopje thee met lepeltje......

En wat voor een lepeltje....gemaakt van een kwartje uit 1941...bijzonder toch?  Moest ik die zelf niet houden, nee hoor, staat gewoon leuk op deze tas.
 
Verder was het ook nog een sociale week....Ik kreeg koffie visite van mijn quiltvriendin Marjan, die kwam een teckel tas ophalen, dus ik had een aflevering van goederen zal maar zeggen. Was heel gezellig en zij kan zo haar nicht blij maken want daar is de tas voor.

Deze leukert heeft het atelier verlaten.....

Ook vriendin Betsy en haar man Bert kwamen nog even een theetje doen, het was een gezellige week zo met deze en gene......
Maar er wacht ons weer een nieuwe week, dus morgen gaan we weer aan de slag. Eerst even het huis spic &span maken en dan 's middags mag ik weer naar het atelier.

Wens jullie een gezellige zondag met zon { of dat lukt vraag ik mij af, zie al veel bewolking} 
groetjes, Marion.





















1 opmerking: