zondag 13 oktober 2024

De verhaaltjes waren nog niet verteld......



Graag wil ik jullie ook nog vertellen over de patchie dag vorige week donderdag.....Het was echt een zeer bijzondere dag....
Met de post werd er eerst een kerstkaart bezorgd, ja echt waar, en dat had een reden.....
Het was namelijk nog maar 82 dagen voor dat het kerst zou zijn dus dat was een mooie gelegenheid om een workshopje in kerstsfeer te doen.
Ellen had dat heel leuk bedacht......maar dat ze het op haar manier had bedacht dat was helemaal TOP....
We kwamen binnen in een echt kersthuis, ja, er stond zelfs een kerstboom{pje}, er lagen kerstballen op tafel en er branden kaarsjes. De tafel was heel kerstfeestelijk gedekt met kerstservies en het rook er zelfs naar kerst en dat kwam door het kerstgebak wat Ellen zelf had gebakken.
We kregen ook 4 keer een pakje want dat verwees naar de advent, echt aan alles was gedacht.
Ze had hele kleine kerst tafereeltjes gevonden die je kon maken en die je in de kerstboom zou kunnen hangen, of je kan er een kaart mee maken. 
Het was een heel leuk idee om deze dag een kerstinvulling te geven, ik heb genoten.


Ook was ik die dag ervoor nog naar de kringloopwinkel van Dorcas in Andijk. Wat was daar te halen.....nou heel veel lappen hadden zij wederom in de verkoop. Aangezien vriendin Betsy daar vrijwilliger is tipte ze mij en zijn we daar samen naar toe gegaan. En ik had natuurlijk weer een rijdend mandje vol hele leuke lappen, met streepjes en polka dots, echt er was zoveel keus ......Zelfs nog een hele leuke rieten bak vond ik tussen al die spullen......
Kringloop winkels, ik hou ervan.

En wat heb ik verder gedaan.....nou lekker achter de naaimachine gezeten....
Ik heb wederom mezelf weer overtroffen door een tas te maken van een heel groot borduurwerk, "Herfst" van Rie Cramer.
Dit werk was echt bijzonder groot, dus heb ik een stukje van de bovenkant weg gelaten, maar het resultaat is echt goed geworden.
De tas was voor mijn schoonzusje want die wil het als zwemtas gaan gebruiken......toen moest ik dus op zoek naar een waterbestendige voering.
En die had ik gewoon in mijn voorraad!!
Hoezo?
Nou het was de achterkant van een gordijn en dat had ik eraf gesloopt maar het voelde alsof er een soort wax laag opzat, dus bewaren maar.....ik denk dat het daardoor een verduisterend gordijn is geweest....In ieder geval kwam het nu goed van pas.


Ik heb spijkerstof gebruikt, daar is mijn schoonzus DOL op, deze lap kwam van Dorcas.Ik heb het borduurwerk over de voor en achterkant verdeeld, en dat heeft goed uitgepakt. Dat leek me leuker dan zo'n grote massale voorkant. 

Ik heb dus een stuk van de boom moeten laten vallen maar het is evengoed nog een herfst tafereel om te zien.
Ik had het fietssleutelzakje natuurlijk op de achterkant kunnen zetten maar ik heb gekozen voor de zij-naad, weer eens iets anders....

Hier de voering, met een binnenzakje met rits.....

Hier de zak en.....ik heb aan beide kanten een sluiting gemaakt van bandjes zo kan je de tas iets boller en wat kleiner maken....andersom dus weer groter. 
Staat wel speels, dacht ik.
Gister heb ik hem aan haar gegeven en ze was er erg blij mee, daar doe je het voor, toch....

Gister was overigens ook nog een dag met een gouden randje want mijn lief en ik mochten nog genieten van een verjaardags cadeau in de vorm van een high tea....
En niet zomaar een high tea, welnee, het was een franse high tea....
Het was in Limmen, daar is een kleine uitspanning met de naam:

Maison La Chasseigne





Het is er goed toeven met een franse sfeer omgeven, en de high tea en de hapjes zijn overheerlijk. De eigenaresse is heel enthousiast en weet het allemaal heel leuk te brengen. 
Ik zeg een aanrader....

Zo, jullie hebben weer wat te lezen en ik heb jullie allemaal weer bijgepraat.
Fijne zondag, groetjes
Marion.

Om in stijl af te sluiten, hier een frans deurtje.....























 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten