vrijdag 25 februari 2022

Een blogje op vrijdag......

Zo dat is even geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven. Ik heb er af en toe moeite mee omdat ik niet zo veel beleef. Misschien heb ik wel een "writer's block".......
Nee, dat is geen blok huizen waar schrijvers wonen, grapje.
Gewoon even niet weten waar je over zal schrijven.
Had het ook wel een beetje druk want na het verven van het toilet en 2 raamkozijnen heb ik ook de hal nog even meegepakt. Zo ziet alles er weer fis en fruitig uit en kan het voorjaar beginnen.
Na al dat geschilder, en op en af van de huishoudtrap lopen,  was het even zeuren met mijn knieën en mijn handen waren ook niet blij. Het was allemaal te verwachten dus we dealen ermee.
Ik heb tussendoor wel een heel leuk, meeslepend boek gelezen.

Het gaat over een echtpaar van middelbare leeftijd die buiten hun schuld alles kwijtraken, geld, goederen, hun huis en de man zelfs zijn gezondheid. Het is een waargebeurd verhaal geschreven door de vrouw van het echtpaar, en  ze wonen in Engeland. Als zij alles kwijt zijn en daardoor dus "dakloos" krijgen zij het idee om het kustpad te gaan lopen, wat geheel langs de Engelse kust loopt en  1014 kilometer lang is!!! De man is ziek en mag zich absoluut niet vermoeien en vooral niet zwaar tillen.....wat weegt een rugzak? ....Afijn een aanrader.....

Er is ook een vervolg......ik ga op zoek want nu wil ik de rest ook weten.

Kijk hier lopen ze op het pad....
Ze kampeerden in het wild, dat was al een avontuur op zich...

En dit hebben ze gelopen...onvoorstelbaar toch?

Mijn lief en ik hebben ook een gedeelte  gelopen namelijk van Tintagel naar Boscastle. Een hele mooie wandeling, en daar waren we de hele dag mee bezig want we moesten ook weer terug. Deze kustwandeling gaat namelijk ook langs de inhammen dus je loopt eigenlijk heen en weer......maar....de vieuws die zijn schitterend.
Ik zou zeggen probeer dit boek in handen te krijgen want het is echt de moeite waard.

Verder ben ik nog wel naar de kringloop geweest, in Hoorn bij Dorcas en in Volendam bij Noppes. Ja, dat vind ik leuk een kringloop ergens anders, daar zie je dan ook weer andere dingen. Ook nog borduurwerk gevonden, dus dat was zo wie zo leuk.


Gistermorgen moest ik al vroeg naar de kapper in Andijk, en daarna kon ik een kop koffie halen bij mijn vriendin Betsy want die was jarig. Zij begint aan het laatste stukje werken want haar pensioen komt in zicht. Fijn voor haar want ze werkt in de thuiszorg en dat is af en toe best afzien. Toen ik bij haar weg ging kon ik het niet laten om toch nog even langs kringloop winkel Dorcas te gaan, altijd gezellig daar en ik vond geen borduurwerk maar wel hele leuke slierten waar ik een tas handvat van kan maken. Zo zie je maar weer, een vliegende kraai vind altijd wat.
Mijn broer kwam om 6 uur 's avonds ook nog even aanwaaien en die trof het want wij gingen net eten dus een bordje erbij en zo zaten we gezellig met z'n drietjes aan de bietenstamppot met shoarma en knoflooksaus. Ja, dat is echt smullen.
Vanavond komt mijn zwager Piet met z'n vrouw Helma bij ons hachee eten, zij zijn daar dol op en wij ook, dus zitten we gezellig met z'n vieren.
Straks nog maar even uien scoren bij Sjakie Knakie, die staat hier vandaag op de markt.

Van deze foto krijg je al trek......

Wens jullie een gezellig weekend,
groetjes, Marion.










 

3 opmerkingen:

  1. Deel 2 van Raynor Winn vond ik zelfs nog beter, dat kon ik echt niet wegleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga hem zeker lezen want ik ben natuurlijk nieuwsgierig.....

      Verwijderen
  2. Nou toch een gezellige blog ondanks je block 😀

    BeantwoordenVerwijderen