zaterdag 16 februari 2019

Zaterdag=Schaterdag......voor mij wel...

Gister nog even een uiltje geknapt {genaaid} voor mijn jarige nichtje Femke. Ze heeft er al een van dezelfde stof. Deze stof is bruin met zwart en als je het om draait zwart met bruin, zo heb ik dus ook de uil gemaakt. Twee dezelfde uilen  maar toch anders. Ik heb er rijst ingestopt dan staan ze lekker stevig.
Vanavond komt haar vader, mijn broer, met z'n vrouw lekker bij ons eten en dan kan hij mooi de uil meenemen.
Wat gaan we maken.....
Afbeeldingsresultaat voor uiensoep plaatje
Allereerst een uiensoepje, dat vind ik, en menigeen met mij,
 zooooooo lekkerrrrr.....
Daarna wordt het kipkapsalon.....
Nog nooit van gehoord......
Zo ziet dat eruit...met een lijnvriendelijke twist gemaakt....
De knoflooksaus maak ik natuurlijk zelf want dat kan ik heel goed en heel lekker.
Mijn broer is dol op mijn knoflooksaus.
Dit heb je nodig en zo moet je het doen....
Dit is toch wel te lezen, ik denk het wel. Mocht je het ook gaan maken, alvast eet smakelijk.
En als toetje heb ik crème brûlée ijs. Mijn broer vindt dat heel lekker.
Dus dat wordt een gezellige klets avond en dus een schaterdag.

 Natuurlijk hebben we ook nog een spreuk vandaag...

Afbeeldingsresultaat voor wie wil zoekt een mogelijkheid wie niet een reden
Er was ook weer een plaatje te vinden....
Maar ik heb nog een bijpassend plaatje.....
Mijn lief zoekt ook altijd naar een oplossing, kijk maar.....
Kijk, hoe groot deze combinatie is.....


Gister kwam mijn lief thuis met z'n werkauto van 16 meter...Ik had hem 's morgens weg gebracht en nu kwam hij onze eigen auto halen zodat hij daarmee weer naar huis kon rijden. Op die kar kunnen wel 3 auto's staan, mooie combinatie, echt wat voor mijn driver Kees.
Fijne Schaterdag allemaal,
groetjes, Marion.




4 opmerkingen:

  1. Eet smakelijk! En ik ben trots op driver Kees!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit ,nu vraag ik heel onbescheiden heb je misschien het recept van de uiensoep en je knoflooksaus ?
    Lijkt me leuk om te proberen,alvast bedankt.

    Gr Paula.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Paula, hier de recepten....
      Uiensoep: Schil en snij aan wat grotere stukken 3 grote uien, fruit ze aan in de soeppan in wat olijfolie en 2 tenen gesneden knoflook. Zachtjes smoren, dan een pot runderbouillon erbij schenken, afblussen, en nog 2 potten water, daarna maak je een pakje uiensoep van Honig aan met wat water en dat doe je er ook nog bij, wachten tot het kookt en nog 5 minuten zachtjes doorkoken. Klaar is Paula. Giet de soep in ovenvaste soepkommen, plakje stokbrood erop met wat geraspte kaas, in de oven en als de kaas is gesmolten opdienen. Denk erom de kommen zijn gloeiend heet, ik zet ze altijd in een ovenschaal dan kun je ze makkelijker uit de oven halen.
      recept knoflooksaus, heel makkelijk maar erg lekker...
      Per persoon een eetlepel yogonaise in een kommetje, wat gedroogde selderie erop, 2 of 3 tenen uitgeperste knoflook, of zo'n heel bolletje Chinese knoflook, en dan nu het geheime ingrediënt, gehaktkruiden naar smaak. Dat is een heel lekker kruidenmengsel en zeer geschikt hiervoor. Goed doorroeren en maak het als eerste van je te koken gerechten dan wordt de smaak heel intense. Succes en eet smakelijk.

      Verwijderen
    2. Wat leuk ,bedankt voor je recept.

      Gr Paula.

      Verwijderen