maandag 14 augustus 2017

Borduren en DMC.....



We beginnen vandaag maar eens met een deur....Dit is de achterdeur van het gemeentehuis van Enkhuizen. Zo mooi met die bomen in vorm gesnoeid ernaast, maar jullie lazen het goed, het is de achterdeur.

Afgelopen Hemelvaartsdag heb ik nog een borduurtje gekocht, nu ook garen erbij gekocht, dus het feest kan beginnen...
Zo'n schattig schaapje, ik ben gek op kippen van stof, maar ook gek op schaapjes die ik dan weer kan borduren.
Iedere gek heeft z'n gebrek, zal ik maar zeggen.
Gedekte kleuren, niet uitbundig, gewoon mooi. O, ik wordt altijd zo blij van het zoeken naar borduurgaren, al die kleurtjes die zo mooi naast elkaar hangen, vele kleuren blauw, vele kleuren rood, vele kleuren groen, en ga zo maar door. Meestal ga ik naar de Opkamer in Middenmeer, en die hebben echt alle kleuren van DMC. Het borduurgaren van DMC borduurt heel fijn en het kan zelfs de kookwas doorstaan.
Waarom zou ik het in de kookwas stoppen vragen jullie je af, wel als je een tafelkleed geborduurd hebt dan komt de kookwas wel eens in zicht.
Hier het patroontje, het is echt een klein werkje, maar zo leuk. Ik denk dat ik er dan ook een klein kussentje van maak, kan je leuk neerzetten....
Laatst in Frankrijk nog een leuk boek gescoord over DMC...
Het is een beetje de geschiedenis van DMC, en de fabriek staat  in Mulhouse .
Mulhouse ligt in de Franse Vogezen, dus het is niet zo ver bij ons vandaan.

De spreuk van vandaag...

Kijk en daarom denkt de een wit en de ander zwart.....

Goed, een nieuwe week met nieuwe kansen, pak ze....voor het te laat is.
groetjes, Marion....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten