zaterdag 17 maart 2018

Kkkkkouddddd!!!!

Zo koud als op deze foto is het  niet, we hebben gelukkig geen sneeuw, maar je moet wel een lekkere warme trui aan vandaag.
Toch wel even leuk om sneeuwfoto's te kijken.
Gister was het 16 maart, mijn moeders verjaardag, ze zou 89 geworden zijn.
Toen ze 50 werd, in 1979, zijn mijn lief en ik 's nachts van Hoorn naar Andijk gereden om een Sarah in de tuin te zetten. Dat was toen nog een gewoonte. We moesten toen echt door een dikke laag sneeuw ploeteren, in januari van dat jaar hadden we hetzelfde, want mijn pa was op 29 januari jarig en van hetzelfde bouwjaar dus die werd toen ook 50. Een vreselijk dik pak sneeuw hadden we dat jaar, dat tot lang in de lente bleef het liggen.
Ik wil lente en zomerse dingen.....
Dit wil ik, op pad met mijn rijdende huis, ik verlang ernaar om weg te gaan.
Ik vraag het gewoon aan deze vrouw die iedereen beschermt die op pad is, graag zon, lente en warmer weer....Misschien helpt het, je weet maar nooit.
Deze engel kan er gelukkig nog wel om lachen, maar ook hij, of is het een zij, moeten ons helpen om de lente naar hier te krijgen.
Ik heb mijn best voor jullie gedaan, geniet van de zon achter glas en als je naar buiten gaat, doe zeker een jas aan en wanten.
Fijne dag, met kleumende haasjes, helaas.....


1 opmerking: