zaterdag 10 maart 2018

Haakles no. 2......

Vorige week zaterdag kreeg ik deze schaal met van die schattige viooltjes van vriendin Ria, de schaal kon toen niet naar buiten, te koud.
Maar nu staat hij op het terras, en gister waren alle bloemetjes met hun neusjes in de zon, het kan hard veranderen in een week.....
Gister had ik ook weer mijn haakles, de 2e....
Had mijn granny's meegenomen zodat juf kon zien hoe ik gevorderd was, in 1 granny had ik een soort van draaiing gemaakt, het was niet erg, dus ik ga zo door.
Gister hier mee begonnen, de zool van een baby slofje....
Dat was nog best wel pittig want je moet constant tellen, en aangezien de haakjuf een hele gezellige vrouw is en ik van kletsen hou, was ik af en toe de tel kwijt.
Het ging niet goed met de zool en ik had een ingreep, jawel, juf moest het uithalen en opnieuw het beginnetje maken.
Je kan mij zien zitten zwoegen op de pagina van Madeliefjes Haakwinkel.
Nog een leuk haakblad gescoord, althans ik kocht gewoon een haakblad dacht ik, maar volgens de juf is dit een heel leuk blad.
Er staan hele leuke dingen in, makkelijk en moeilijk, voor ieder wat wils.
Ik heb ook nog een ander haakpatroon gevonden, wel oud maar dat geeft niet.
Ja, het zijn gewoon pannenlappen, maar wel leuk om te oefenen. Die hoofdjes zijn weer andere steken dan de lap, je moet kleur wisselen en er moet een sierlijk randje worden gehaakt. We gaan het meemaken.
En dan wordt ik vandaag weer blij van de spreuk.....
Zo jammer dat niet alle mensen het geluk in zichzelf zoeken, het is er gewoon, bij iedereen...

Straks ga ik nog even naar de Quiltmuis in Oosthuizen een  quiltlapje halen voor de quilt van kleindochter Ilyssa.
Ilyssa heeft nu een groot bed dus daar moet een quilt van oma op.
Werk aan de winkel.

Ik wens jullie een gezellige zaterdag, wij gaan vanavond bij vrienden eten, die zien we 1x per jaar en dat is altijd heel gezellig, en.....je hebt heel veel om bij te kletsen.

Kijk even naar mijn haasjes, pasen is in aantocht, gister was de lente voelbaar....
Dit was een pakketje van Steekjes&Kruisjes, al weer wat jaren geleden, maar misschien nog wel te koop. Het is niet veel borduurwerk, maar wel leuk om te maken.



1 opmerking:

  1. Ik heb je gezien hoor op Facebook! Leuk! En de quilt voor Ilyssa wordt vast heel leuk, zoals alle anderen!

    BeantwoordenVerwijderen