zondag 28 mei 2017

Op slot......een niet te kraken slot.....

Silka is er al weer klaar voor, ZONNEN.....Zo op de mat bij de achterdeur, nog niet te heet, lekker soezen.....
Gistermorgen was ik wederom vroeg opgestaan, half 6, want ik moest in de keuken de fornuis en afzuigkap hoek nog schoonmaken en de pedaalemmer.....
Het ging allemaal lekker tot ik bij de onderkant van het fornuis kwam...echt het ging helemaal mis....ik kon niet meer omhoog komen, mijn rug stond op slot!!!Het lijkt wel een cijferslot zonder code.....
O wat voel je jezelf dan arm, althans dat heb ik dan...En ik wilde nog van alles, ja ik weet wel dat het daar door komt, ik wil te veel, maar kom op ik ben toch een stoere meid...
Dus zo goed en zo kwaad als het ging toch alles afgemaakt en toen maar even zitten. Silka moest ook nog uitgelaten worden in het park, dus ik trok de stoute schoenen aan en we gingen.
Kijk ze liggen nu ook al weer te drogen, het gras is zo nat en omdat ze hier wel maaien maar het gras laten liggen heb je alles grote grasklonten aan je schoenen hangen. Ik loop wel maar in een soort kruip versnelling, heel langzaam en bedachtzaam, maar bewegen is wel goed, dus ook gister nog op de fiets naar Hoorn geweest.
Ik ging naar een oud GGZ collega die met pensioen gaat en voor haar was de Huswif, wat patroontjes om te borduren en wat garen, ze was er heel blij mee.
Kan ze de aankomende winter borduren, dat wilde ze altijd al maar de tijd ontbrak.

Het ontbijtje van vanmorgen was ook weer een feestje op zich, kijk hoe lekker, ik verwen mezelf maar even....
En dan nog 3 eetlepels muesli en magere yoghurt, dan haal ik de lunch wel weer. Heb er nu wel een extra bakje bij als ik ontbijt met pilletjes....
Kijk en dan zie je dat je ouder wordt, een pilletje voor de bloeddruk, voor de artrosepijn, visolie capsules voor de cholesterol en nu ook nog een pilletje voor de rugpijn, het is niet anders het moet.
Maar ik heb ook nog wat leuks te laten zien.....
Deze plantjes heeft mijn schoonzoon in z'n kas voor mij opgekweekt uit platte bonen{ dat waren zaden van deze plant} en het is gelukt. Ik heb ze gevonden op de camping van Macon bij de uitgang en dacht wie weet wat er uit komt....
Soms is het toch wel goed dat je naar de grond kijkt, je vindt nog eens wat.
Het is een klimmer maar verder weet ik het niet, we gaan het volgend jaar zien, kan bijna niet wachten....
Ik wens jullie een gezellige, zonnige zondag.....
groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten