dinsdag 11 oktober 2016

Gezellige Patchiedag.................

Ik heb jullie verteld over de kaart die gemaakt is van de quilt van mijn vriendin Greet. Wel er  is nog een kaart, en dat is deze. Het is een kerstquilt en die is opgebouwd met blokken die iedereen kon inzenden.
Dames van het quiltgilde hebben deze quilt gemaakt met de ingezonden blokker.
Mijn patchie vriendin Marja heeft het middelste blokje gemaakt en die is in die kerstquilt verwerkt.
Ik zit toch wel met beroemdheden aan tafel.
Ook nemen we altijd even mee wat we hebben gedaan of aan het doen zijn, kijk maar.........
Onze patchie Gerrie laat hier een hele mooie quilt zien die ze afgelopen tijd heeft gemaakt. Best wel knap aangezien haar man op dat moment ernstig ziek was. 
Zij zelf zegt, het heeft mij er doorheen geholpen. Inmiddels gaat het weer redelijk met haar man.
Zo zie je maar, dat iets maken je kan helpen om iets te verwerken.
Een vriendin van mij ging borduren terwijl ze bij haar ernstige zieke broer aan het waken was.
Je hebt iets om handen om je gedachten af  te leiden, en dat helpt.
Gerrie werkt heel graag met batik stoffen { daar heeft ze er heel veel van } gezien haar Indische achtergrond begrijp ik dat wel.
Het geeft haar een soort "thuis"gevoel.
Dit is alleen de top, hij moet nog gepatched worden. Mooi hè?
We hadden ook allemaal wat tijdschriften mee om aan elkaar te laten zien  en onderwijl kletsen we maar door.
Het ene blad is nog mooier dan het andere. Daarna gingen we lunchen.
Marja had een heerlijke lunch voor ons gemaakt...
Courgettesoep, heeeel lekker en een heerlijke rijstsalade met een verrukkelijke dressing.
Ik heb gesmuld!
Daarna gingen we nog een workshopje doen, maar daarover morgen meer.
fijne dag,
groetjes,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten