zaterdag 26 januari 2019

Zaterdag=Schaterdag.........


Een schaterdag zullen wij wel hebben vandaag want dit mannetje komt vanmiddag. Phlynn komt zijn middagslaapje bij ons doen en blijft tot vanavond half 12, dan komt zijn mamma hem weer ophalen. Zijn mamma is bij de politie en die moet vanmiddag en vanavond werken. Zo gaat dat. Meestal kan hij bij de opvang terecht, wat al heel prettig is voor zijn moeder, maar soms kan dat niet en dan komt hij bij ons. Gezellig!
Het is een boefje zo nu en dan, en dat mag natuurlijk, maar hij kan ook heel zoet spelen met auto's en zijn treintjes.
Kijk mijn tomatensoepje is al weer klaar, het ruikt al weer lekker in de keuken. Zo lekker altijd op zaterdag een soepje bij de lunch. Terwijl ik deze zin tik denk ik ineens aan Sibbeltje, een visje bij de thee, grappig dat zoiets dan bij je op komt, het is een personage van Annie M.G. Schmidt.
Ik heb hem ook, De Plant Van 2019.....
De pannenkoekplant.....
Schijnt niet moeilijk te zijn om te houden dus ik waag het er maar op. Vooralsnog heeft hij afgelopen week een nieuw blaadje erbij gekregen, dus duim omhoog.
Ik kan niet zo heel goed met kamerplanten worden, mijn moeder kon dat veel beter, die had zelfs voor een raam een dubbel rij kamerplanten staan......
Maar goed ik praat wel tegen de plant, dat schijnt te helpen, dus.....

Natuurlijk hebben we ook nog een spreuk vandaag....
Is weer helemaal waar.....
Een schouderklopje, een boodschapje doen, een knuffel, vragen hoe het "echt" met iemand gaat, een straatje even sneeuwvrij maken voor een oude buurvrouw, kleine dingen, maar wel belangrijk.
Hier nog een leuk zaterdag verhaaltje van Annie, je weet wel....

Meester Van Zoeten
 
waste zijn voeten
 
zaterdags in het aquarium.
 
Onder het poedelen
 
zat hij te joedelen
 
't liedje van hum-tiedelum-tiedelum!
 
 
 
Had hij geen tobbe
 
om zich te schrobben?
 
Had hij geen badkamer, had hij geen kom?
 
Zeker, dat had ie.
 
Wel, waarom zat ie
 
in dat aquarium dan, waarom?
 
 
 
Hij kan zijn vissen
 
geen ogenblik missen!
 
Meester Van Zoeten is dol op zijn vis.
 
Iedere zaterdag,
 
is het zoet-waterdag,
 
je moest eens weten, hoe enig dat is!
 
 
 
'k Kan me vergissen,
 
maar raken die vissen
[p. 22]
 
soms niet een tikkeltje uit hun hum?
 
't Zal toch wel moeten,
 
als meester Van Zoeten
 
altijd daar zit in 't aquarium!
 
 
 
Mocht je 'm ontmoeten,
 
doe hem de groeten,
 
zaterdags in zijn aquarium.
 
Onder het wassen
 
en onder het plassen
 
zingt hij van hum-tiedelum-tiedelum.

Bij dit verhaaltje dacht ineens aan mijn dochters....Die hebben in Amsterdam eens visjes aan hun voeten laten sabbelen...Was een soort schoonheidsideaal...
Die Annie had toch al een vooruitziende blik..

Fijne Schaterdag, hier gaat dat zeker lukken,
groetjes Marion.






1 opmerking:

  1. Leuk de pannenkoek plant! Voeding is de sleutel (dus niet alleen water). Succes 😄

    BeantwoordenVerwijderen