maandag 10 december 2018

Een kerstmarkt om nooit te vergeten...............

De klus is weer geklaard, ze staan er weer keurig versierd bij. Twee schattige kerstboompjes, ieder aan een kant van de side table en de kerststal in het midden, dan kan die ook van de verlichting profiteren.
Dat is toch handig voor Maria, wat verlichting bij het verzorgen van het kindje Jezus.
Ooit heb ik deze boompjes gekocht, ja natuurlijk, bij de ACTION, in augustus, zeker 6 jaar geleden.
Ik dacht toen eerst, belachelijk kerstspullen in augustus......maar bij nader inzien toch toen deze 2 boompjes gekocht. Die mensen van ACTION zijn echt wel slim! Als je wacht zijn ze misschien weg, was de gedachte. Nu al weer vele jaren plezier van.
Geen kat die erbij kan, geen hond die de boom omver loopt, alles onder controle.
De kerstmarkt in Marbeck was heeeeeel erg leuk. Er waren wel 170 kraampjes, met van alles en nog wat. Je kon er, als je wilde, je buikje vol en rond eten, maar dat hebben wij niet gedaan, beter voor de lijn.
Glühwein hebben we wel gedronken. En dat deden ze zo leuk, je kreeg het in een beker, daar betaalde je wat geld voor, en als je hem terugbracht kreeg je dat geld weer terug, zo niet, dan mocht je hem houden.
Het was op een hele grote Bauerenhof, en toen het donker werd was alles heel mooi verlicht door vuurkorven, potten met kaarsen en fakkels. Prachtig om te zien, het gaf een echte kerstsfeer.



In deze vijver was een lichtshow met gekleurde fonteinen terwijl een engel kerstliederen zong.
Er stonden 3 van deze grote tipi's, een voor glühwein klanten, een om lekker te zitten bij een groot vuur en voor kinderen, die konden daar een stokbroodje bakken.
Het was er gezellig druk ondanks de regen die er was gevallen.
Wij reden heen met miezerige regen, toen we daar kwamen was het droog en toen we weg gingen om half 8 begon het weer te regenen.
Wij zijn toen naar een restaurant gegaan waar de mannen elephantenohr konden bestellen. {Dat is een schnitzel groter dan je bord}
Natuurlijk zijn we schandalig verwent door mijn broer en schoonzus, het was net of ik een nachtje in een hotel was. Een heerlijke kamer om te slapen, twee maal een zalige brunch, het was luieren voor mij. Nathalie en Marcel, dank jullie wel voor het heerlijke weekend.
Ik heb natuurlijk ook nog wat gekocht...
Gewone kleine engeltjes, 1 voor vriendin Anneke, want die kan er wel een gebruiken en ze spaart ze ook.
En deze vogelvoer houder, gewoon leuk.
Dus als je nog naar een kerstmarkt toe wil dan zou ik je zeker deze aanraden, gezellige drukte op een prachtige ruime locatie.

Hier nog een keer het linkje....het is echt vanuit Wognum maar 3 uurtjes rijden, dus dat valt echt wel mee.
https://www.geheimoverdegrens.nl/borken/bos-kerstmarkt-in-marbeck/

En dan ben je dus even weg....stiekem gaat dan de Amaryllis uit de bol kruipen...zal mij benieuwen wat voor kleur hij heeft....
Hij mag rood zijn want dit is mijn rode hoekje.....


Natuurlijk heb ik vandaag ook nog een spreuk....
Oké, dat doen we dan maar...Soppen en opruimen, wassen en strijken, het is een goede dag voor ...
Fijne kalmaandag, mijn weekend was al kalmaan, dus ik ga er voor vandaag.
groetjes, Marion.




2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zo genoten hebt. Kerstmarkten in Duitsland zijn vaak leuk en mooi. En het nodigt uit om in de kerstsfeer te komen en bij thuiskomst lekker je eigen sfeer te maken. Ziet er gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen