maandag 17 april 2017

Vandaag de Mont Ventoux.....


Vandaag waren wij naar de berg der bergen de...
Mont Ventoux
Hij is alleen nog maar via de plaats Bedoin  bereikbaar want via de andere kant ligt er nog sneeuw, oftewel de coll is nog afgesloten
 Het was wel een kadootje van de natuur vandaag want het was uitzonderlijk helder, komt vast door de mistral winden die hier al 2 dagen waaien. Zo helder heb ik het nog nooit gezien, echt heel mooi...

Kijk hoe mooi je de omliggende bergen kunt zien....adembenemend mooi toch!!! In de verte zie je de alpen, daar ligt nog sneeuw op de toppen.
Ons boefje was er natuurlijk ook en mocht met mij op de foto. Het was er overigens wel koud!! 8 graden en hier beneden op de camping 23 graden, scheelt een jas zeg maar.
De drukte viel ons erg mee, ondanks dat het 2e paasdag was, je ziet daar een auto rijden en er waren natuurlijk ook wielrenners. Er was zelfs een wielrenner met 1 been. Hij had een speciale fiets met een steun voor zijn stomp en hij kwam boven aan de top. PETJE af voor zo'n prestatie.
Ik heb alvast even de route bekeken voor mijn broer, die gaat deze berg fietsen om z'n overleden vriend te gedenken. Met vrienden en de weduwe van z'n vriend zullen ze in juni wat as gaan verstrooien.
Ze gaan wel de hele berg fietsen!!! Jongens het wordt een hele kluif, maar met jullie vriend in gedachten gaat het jullie lukken, dat weet ik zeker. Blijf voorlopig nog wel goed trainen, dat is zeker nodig.
Nog een vergezicht, zo mooi, ik kreeg er geen genoeg van.
Toen naar beneden....dat is ook nog een dingetje, vooral op de fiets....
Mij lijkt dat doodeng...
Hier gaan er een stel voor ons uit, ik heb gehoord dat ze wel ongeveer 60 tot 65 km per uur gaan!!!!
Nou, hebben jullie genoten? Ik wel, en als je in de buurt bent, zoek hem op, de Mont Ventoux, het is de moeite waard.
groetjes,









Geen opmerkingen:

Een reactie posten