vrijdag 24 februari 2017

Een verhaal uit 1963.............



Vandaag is het 54 jaar geleden dat men met de auto op het ijs van het IJsselmeer kon rijden. Deze dag viel toen op een zondag, en daarom was er heel veel belangstelling voor deze tocht. Ik heb hier een tegeltje waarop staat dat er een autorit was met een route die naar Friesland ging. Heel veel mensen hebben daar toen aan mee gedaan. 
Achterop dit tegeltje staat deze tekst,
"gereden met Ford Taunus 15M"
en dat vind ik dan weer leuk aangezien ik heb gewerkt bij een Ford dealer en daar ook heb gewoond, 18 jaar lang. Verbonden met de Ford automobielen, ja zelfs mijn echtgenoot daar gevonden.
Mijn lief heeft daar 45 jaar gewerkt, dus om dit te lezen is wel bijzonder.
Mijn tante heeft dit geschreven want zij heeft de tocht gereden samen met haar man.
Ook een andere oom en tante van mij reden mee, dat was de Ford dealer uit Hoorn, H. Vink.
Hier staat mijn tante op het ijs, bij een A.N.W.B. bord dat de te rijden route aangaf.
Er waren ook tankstations, en dat was nodig ook want het was heel koud.
Zonnig, maar koud, -14 graden onder nul, dus.....
Je kon op heel veel plaatsen de tocht beginnen, Hoorn,Enkhuizen,Medemblik,Wervershoof, Workum, Hindeloopen en Stavoren.
Ik heb met verbazing indertijd gekeken naar al die auto's op het ijs, het was toch wel erg apart, auto's op het ijs, terwijl lang niet iedereen een auto had, toen.
Geniet van dit verhaaltje, het zal waarschijnlijk nooit meer gebeuren, toch leuk dat ik heb gezien...
groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten