maandag 21 december 2015

Joho..joho..joho.. wat is dat?



Johoo, johoo, he , hallo, wij zijn er ook nog.
Maar jullie zijn kerstmannetjes, geen engelen. Wat willen jullie?
Mogen wij voor een keer het gedicht voorlezen?
Ja, van mij wel, maar dat moet ik aan de engelen vragen. Wacht ik roep ze er even bij.....
Engelen wat vinden jullie ervan als de kerstmannen het vandaag doen?
O, heel fijn, want wij zijn nog druk, we moeten nog een stal zoeken, en een os en een ezel, en wat dacht je van drie koningen vinden, dat valt tegenwoordig ook niet mee.
Nee hoor, van ons mag het, graag zelfs.
Mogen wij dan morgen nog een keer, please?????
Doe dan vandaag de kerstmannen maar..
Nummer 21, het gedicht heet 
Kerstverhaal, van Corry van Emmerik

Kerstverhaal

Er bloeit een lelietje van dalen tussen de ruïnes van Betlehem
en de wind vertelt verhalen aan de wereld over Hem

Dus als het waait, weet dat ik luister
misschien vertelt de wind me wel
dat er Licht breekt door het duister uit een nieuwe kleine ster.

Of hij vertelt me van de Koning die in de nachtelijke kou
werd geboren zonder woning
waar je 'n paleis verwachten zou

Ik luister graag naar het eeuwig epos
zachtjes gefluisterd door de wind
over de ezel en de os
die hun stal deelden met een Kind.

*****

Gister was ik bij mijn vriendin Betsy, in haar mooi versierde huis.
Een mooi versierde boom, helemaal met wit,

Zelfgemaakte kerstsokken, voor ieder kleinkind een, ook weer in wit tinten.
Ook dit is leuk gedaan.
Wij gingen met vriendin Ria, en onze mannen lekker bij haar eten, aan een gezellig gedekte tafel.

Een weetje, Rudolph, was er ook bij.
Mooi gedaan hè, morgen laat ik nog wat zien.
We hebben heerlijk gegeten, lekker gekletst en gelachen, dat houden we erin. Het was weer gezellig.
groetjes,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten