woensdag 25 maart 2015

Mijn Buurman PIET BUISHAND...........

Er staat vanmorgen een paginagroot artikel in het NHD regionaal over Garage Buishand uit Andijk. Deze man had een garage met een VW "dealerschap"in de jaren 20! Deze garage bestond ook nog in de jaren 50. Het was een hele aparte man die veel aandurfde. Linksboven in het artikel staat een foto met een watertaxi. Mijn opa, Simon Vink, staat voor aan, en op het bankje zit zijn dochter, Nel Vink. Wat zal mijn tante dat leuk vinden dat ze in de krant staat, zij wordt binnenkort 90 jaar.
Buishand was een klein mannetje en hij ging wel eens auto rijden en dan zat hij op de passagiersstoel en wist dan evengoed de auto te besturen, dat vond hij grappig, net of er geen chauffeur was.
                                                                                       Het waren voor ons hele fijne buren want ze hadden telefoon. Bijzonder in die tijd. Mijn moeder kreeg altijd van hun te horen wanneer mijn vader thuis kwam, die was namelijk chauffeur buitenland.

Broer[tje] alvast gefeliciteerd en tot straks, fijne woensdag allemaal groetjes Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten