dinsdag 26 september 2017

Nazomeren........

We zijn hier aan het nazomeren, de herfstkleuren doen hun intrede, en dat is mooi, ja echt, het is net alsof de druivenhellingen in vuur en vlam staan. Gewoon prachtig.
Of gewoon een wilde wingerd tegen een huis..... Wel met een leuk deurtje, 2 vliegen in een klap....
Gistermorgen hebben wij een tour gemaakt in Beaune, op zoek naar een deur. Ja, verklaar mij maar voor gek, maar ik wilde hem per se vinden. Jaren terug heb ik de bewuste deur op de kiek gezet en ik vond een paar maanden terug de foto weer. Deze foto was te ver weg genomen dus ik wilde hem opnieuw. We wisten alleen niet meer in welke wijk het was. Streetvieuw kwam mij te hulp, want op de foto had ik toevallig het straatnaam bordje op de kiek gezet. Met een vergrootglas konden wij de straat ontcijferen, en het resultaat????
Kijk maar.....
Deze deur is mooi van lelijkheid. Allemaal oude verschillende planken, hier en daar een lik rode verf, dat geeft deze deur karakter, zeg maar.
Ik weet het, ik spoor af en toe niet, maar wat was ik blij toen ik de deur weer terug vond.

Heb ook nog een spreuk, het is wel een oude, maar ik wil er toch iets over zeggen.
Inmiddels ben ik het met deze spreuk niet eens.......Ik probeer al 3 jaar weer een baan te vinden, ik barst van de ervaring, maar het enige wat telt voor een werkgever is je geboortedatum. Ervaring telt echt niet. Heb gesolliciteerd zonder geboorte datum en mocht dan op gesprek komen.....heel apart allemaal.....
Dus zodoende vraag ik mijzelf af of ervaring wel mee telt.
Wel wij nazomeren nog even een paar dagen, maken mooie ritjes door de druiven en fotograferen hier en daar een deur, of een kasteeltje, allemaal leukie....
groetjes,



2 opmerkingen: