zaterdag 11 februari 2017

Wat eten we vandaag......Stamppot.....

Het stamppotfestijn is achter de rug. We hebben met z'n allen heerlijk gesmikkeld. Ik had goed mijn best gedaan om genoeg eten voor 10 man te maken.
3 kg. aardappels
2kg gesneden uien en wortelen
spekjes en nassikruiden {mijn twist}
En we hadden ook nog rodekool stamppot, en dat was een recept uit het stamppottenboek no 2, van de Lidl.
2 potten rode kool, wel apart niet een verse rode kool, maar ik heb het recept gevolgd.
Een zak gedroogde cranberry's
en 2 borrelglaasjes rode port
2 appels, in blokjes gesneden en gebakken.
4 rookworsten
en 1.5 kg. sucadelappen op franse wijze.
Dit was het resultaat....
LEEG!!!
Maar ik had vanmorgen nog wel wat te doen, en dat is niet erg na zo'n gezellige avond...
De afwas, en omdat ik dat met de hand doe is dat een soort therapie voor mijn artrose vingers. Dat is echt waar in warm water en afwassen met een spons, tip van de behandelende arts.
We hadden ook een heerlijk toetje.
Bij de Lidl is het deze week Franse week en toen zag ik dat ze crème brûlée ijs hadden, en makarons, nou hoe lekker wil je het hebben.
Resultaat na dit alles, ja kijk maar even mee...
Blije gezichten en volle buikjes, heerlijk bij gekletst, en ook nog een lekker wijntje of biertje erbij, TOP avond. Volgend jaar weer, ja hoor wat mij betreft zeker.
Ik kreeg ook nog allemaal kadootjes...
Nou is het leukste kado voor de kok, lege borden en lege pannen, maar toch leuk als ze wat meenemen.
Zien jullie dat grote pak Cheddar kaas, komt zo rechtstreeks uit Engeland, smullen!!!ook gekregen.
Ook kwamen vrienden van ons nog met een tank wijn, dus mijn lief is al aan het bottelen.
Een ander had lege potjes mee van de Bonne Mamman jam, dus ik ben weer heel gelukkig.
Ik wens jullie een fijne zaterdag, misschien nog met sneeuw, hier valt er een krokkeltje, dat is Westfries voor een beetje sneeuw.
Groetjes,





Geen opmerkingen:

Een reactie posten