zaterdag 12 november 2016

Waar zijn we mee bezig met z'n allen???????

Ik kan het niet laten, ik moet er iets over zeggen. Vandaag is de intocht van St. Nicolaas, volgens mij een kindervriend. Hij komt aan in Maassluis en deze aankomst is te zien op de tv. Wat zal er nog meer te zien zijn?
Er is in Maassluis een noodverordening!?!? van kracht. Bij de intocht van St. Nicolaas.
Sorry, ik begrijp dit niet. Vecht je geschillen ergens anders uit, in de krant of andere media, maar niet over de hoofden van kinderen, die blij zijn dat de Sint weer komt.
Ik heb Sint en Piet nog naast elkaar gelegd, maar misschien is dat wel fout...
Er zijn zelfs geluiden dat mensen de intochten van de Sint gaan mijden!!! Nou ja, waar gaat dit over.
Mijn mening is deze, en ik zeg het nog een keer het is mijn mening...
Leer eerst meer over St.Nicolaas en z'n knechten, dit waren namelijk geen slaven, zoals er wordt beweerd. In het NHD van vandaag staat een heel goed ingezonden stukje over het feest van Sint en Piet.
Die mevrouw komt erop neer, een witte Piet wordt meteen herkend, ook dat is een dingetje.
Discrimineren was echt niet de bedoeling van het Sint en Piet feest, dus............
Piet mag en moet van mij blijven, hoeft niet zwart, maar dan wel bruin, gekleurd past echt niet.
Zo denk ik erover.



1 opmerking:

  1. Wij hebben genoten vandaag bij de intocht in Hoorn. De pieten waren donkerbruin geschminkt. Ilay en Ilyssa vonden het een prachtig spektakel. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen