vrijdag 24 juni 2016

Een zeer warme dag, 34!!! graden.....

Het was vandaag een zeer warme dag, dus om wat te bekijken was het te warm. Vandaag had ik een afspraak bij een Franse kapper, en mijn lief ging intussen de auto wassen.
Lekker met water spelen, heerlijk op zo'n warme dag.
Het kapstertje zag mij binnenkomen en ik zag dat ze dacht o jee, hoe ga ik die klus klaren met die buitenlandse mevrouw.
Er kwamen meteen boeken op tafel. Met verschillende modellen om te knippen, en daar waren wij het samen snel over eens. Het viel haar 100 procent mee dat ik wel wat Frans kon spreken met haar.
Na de knipbeurt was ik zeker 2 kg. lichter, zoveel haar  was eraf geknipt, het kapstertje keek er zelf ook van op, dat vond ik dan weer leuk.
Daarna nog even wat boodschapjes gedaan, we aten vandaag een salade, te warm voor een warme maaltijd.
Was wel makkelijk hoor,
Tomaten een rode ui, een teentje knoflook, wat olijven een stuk komkommer in blokjes, in hele fijne reepjes gesneden ham ( dat had ik hier in de SuperU gevonden) en croutonnetjes. Dit alles door elkaar mengen met wat olijfolie, zout en peper, en wat gemengde sla, en bovenop voor ieder een hard gekookt ei.
Je kan het serveren met een stokbrood, wij aten het zo.
Smullen maar, zo simpel kan het zijn.
Na de lunch nog even naar het zwembad geweest, niet in de zon, maar onder de parasol. Echt het was te warm vandaag om te zonnen.
Het was een luie dag, maar daar is het vakantie voor, toch?
Vanmorgen vriendin Anneke nog gebeld, ze had op haar geopereerde been gestaan en dat ging goed. Ze is van de intensive care af en ligt nu gewoon op een Tjechiese ziekenhuis zaal, en ze mocht de ANWB laten weten dat ze maandag eventueel naar huis mag.
Goed nieuws, we duimen voor haar dat het ook maandag kan, want ze wil natuurlijk zo snel mogelijk naar Nederland.
Jullie weten weer wat,
Groetjes,
MARION


1 opmerking:

  1. Wat grappig dat je naar de kapper ging! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het eruit ziet. Wat een warmte zeg. Wel lekker om te zwemmen dan. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen