zondag 6 maart 2016

Heerlijk!!! gegeten in 1619............





Nee wij hebben geen boot, maar we gingen eten aan de haven van Andijk, in Restaurant 1619.
Een heel goed restaurant, de kokkin, ja een vrouw is de eigenaresse, heeft vorig jaar een bibendium gekookt. Dit zit onder de Michelinster. Dus, ze kan het wel.
Haar broer had Restaurant Meijers, in Buurtjes Kerk, ook zo'n goede kok.
Ze hebben het talent van hun ouders geërfd.
Zijn restaurant zit nu in Medemblik, helaas voor Andijk.
Kijk, in dit kerkje zat het restaurant, mooie lokatie toch. Ik sta hier op de dijk, want ik ben daar met de fiets. Je kon dan lekker op zijn terras even uitblazen.
Maar goed, de bazin van 1619 stopt ermee, ze gooit het roer om zoals dat heet, de gehele maand maart kun je er nog terecht, voor een leuke prijs en heerlijk!!!!! eten. 
Ze hebben een site, dus heel gemakkelijk.
Wil je weten wat voor lekkers ik heb gegeten?....
Kijk maar
Vooraf had ik 2 garnalen kroketjes, die maken ze zelf, zo lekker, helaas vergeten een foto te maken.
Dit was mijn hoofdgerecht, een eendenborst schotel, heel verfijnd van smaak en divers wat er op je bord ligt.
Dit is crème brûlée, met ijs en een spaans deeg rolletje.
Zaaaaaaaaaaaaaaalig was het.
Mijn broer en zijn vrouw trakteerde, het was heel gezellig, samen met elkaar dit te doen, gezellig gekletst, ja dit moeten we vaker doen.
Vandaag ga ik ook weer lekker tafelen met mijn vriendinnen en hun mannen, ik kook vandaag, en dat horen jullie morgen.
Fijne zondag,
Groetjes,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten