donderdag 25 februari 2016

Een verlaat blogje met een reden.............

Moest vanmorgen al vroeg naar de huisarts voor een bloeddrukmeting van een half uur. Mijn bloeddrukken waren in het ziekenhuis niet goed. Te hoge onderdruk, en later te hoge bovendruk.
Nu bij de huisarts was alles oké. Gelukkig, dan kan ik aan mijn knie geopereerd worden, want daar kreeg ik geen toestemming voor.
Bij de huisarts lag een oud blad, Buitenleven uit 2008!! en daar stonden zulke leuke artikelen in. Ik heb gevraagd of ik het blad mee mocht nemen, en dat mocht.
Het ging ook over smokken, weten jullie nog de prinsesjes in hun smokjurkjes. [lekker antiek gekleed door een moeder die er altijd zo leuk uitziet]
Nee, dat begrijp ik niet van onze Koningin.
Oude handwerktechnieken worden zorgvuldig bewaard door o.a. de vereniging 
Tesselschade- Arbeid Adelt.
Er stond een heel artikel over deze vereniging in. Je kan het ook googlelen.
Maar er stond nog wat leuks in, kijk maar..........
Een tas breien met patroon, en dan de tas wassen met een spijkerbroek om hem lekker te laten vervilten........
Dit was ook een leuk artikel, over een mevrouw die van geborduurde
schilderijen kussens maakt....
Kijk maar.........
Twee verschillende borduursels bij elkaar, of deze...
Hier is borduurwerk afgezet met een strook stof. Het is allemaal heel kleurig.
Het inspireert mij om dat te doen met mijn borduurwerk van vroeger, zoals een schellekoord, of een geborduurd tafelkleed..
Alleen ik maak dan een quiltje, geen kussen.
Deze vind ik ook erg mooi.
Dus ik zat lekker bij de huisarts en een goede uitslag als toetje, wat wil een mens nog meer.
Fijne dag,
Groetjes,







Geen opmerkingen:

Een reactie posten