zondag 24 januari 2016

Pronken met andermans veren................


Gister waren wij bij vrienden van ons en die vriendin borduurt ook graag. Ongeveer 35 jaar geleden heeft ze bovenstaand meesterstuk gemaakt. Ik ben er weg van. Zo mooi gedaan. 
Het is geborduurd met een wollen draad over 2 draden in een kruissteek. Je borduurt dus de lap en laat de patronen vrij. Het is dus andersom werken. Ze heeft er toen ongeveer 2 jaar over gedaan.
Het is best een grote lap, want ze hebben vrij hoge muren in hun huis, en daar komt dit werk heel mooi tot z'n recht.

Maar ze had nog meer....
Deze hangt in de eetkamer, ook zo'n mooi werk. De kleuren zwart en wit en een oranjerode tint, met hier en daar wat groen. 
Er zitten niet veel kleuren in en zwart overheerst, en dat maakt hem zo mooi.
Kijk nog een meesterwerk, bijna alleen zwart is er gebruikt, en dan het hart in de midden heeft wat kleur, en de rand van het werk, daar is ook wat rood.
Ik hou erg van roodwerk, maar als ik dit dan zie, ja, dan is dit ook heel mooi.
Wie weet, maak ik ook nog eens iets in zwart, je weet maar nooit.
Lieve vrienden het was gezellig bij jullie, lekker bij gekletst weer, tot volgend jaar.
We eten namelijk 1x per jaar met elkaar, zo gezellig.
Ik wens jullie een gezellige zondag, die van ons gaat lukken, want wij hebben Stamppottenzondag vandaag. Morgen horen en zien jullie meer hierover.
groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten