dinsdag 22 december 2015

Vandaag vakje 22, we naderen de kerst met rasse schreden. Officieel is het vandaag de kortste dag, dus de langste nacht. Mijn schoonvader vond dat altijd een mooi item. Vroeger was hij melkboer, dus hij had het erg druk deze tijd en dan kon hij zich verheugen op de langste nacht en de kortse dag. Leuk he.
De engelen met de takkerige vleugels lezen voor:
Het gedicht is van R. de Wit.
Sommigen kennen dit gedicht al, zat bij mijn verzonden kerstkaarten.

Met grote spoed gevraagd!

Werkers, M/V

Timmerlieden; voor het bouwen van een betere wereld, alles op een lijn.
Aangevers; die ons erop wijzen wat goed of kwaad zou zijn.

Schilders; om de geestelijke matheid te voorzien van frisse kleuren.
BNI's; voor de juiste aanbeveling en op het openen van gesloten deuren.

Dragers; de bereidt zijn met het dragen van andermans lasten.
Stratenmakers; om de dwaas het nieuwe levenspad te laten betasten.

Kleermakers; die al het leed met de mantel der liefde willen aankleden
Kappers; om wie verknipt is het rechte pad te laten betreden.

Rechters; om alles wat in de wereld krom is, recht te wijzen.
Studenten; het leren wat goed is en het nooit meer te laten vergrijzen.

Bankiers; om het grote geld te verdelen, dan is iedereen rijk.               
Bakkers; voor de zo broodnodige vrede, voor mens en dier gelijk.

Goudsmeden; om de draad van vertrouwen met goud herstel te geven.
Muziekanten; om alle mensen in harmonie te laten leven.

Sollicitanten kunnen zich melden op Kerstmis, 25 december te Bethlehem.
Geboden salaris; "Een betere Wereld"

*****
Zo, dat was een leuk gedicht en zo waar.....
Ik laat nog even wat kerstversiering zien uit het kersthuis van mijn vriendin.
Simpel, maar een groot effect.
Kijk een heel oud kaartje, soms vind je ze nog wel eens op de Noordermarkt, in Amsterdam.
Deze Maria staat bij Betsy in de gang.
Dan wil ik jullie allemaal fijne dagen wensen....
Toepasselijk en gemaakt door Anneke, mijn lieve vriendin. Ik vind dit nog steeds zo'n lief ornamentje.
Ik ga vandaag boodschappen doen en het een en ander voor bereiden.
groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten