donderdag 10 december 2015

Concurrentie in engelenland............


De engelen zitten klaar voor gedichtje nummer 10.
De adventskalender erbij gehaald, en ja het is vandaag de 10e. Wat gaat dat hard.
Ik ga even kijken waar gedichtje nummer 10 is, momentje......
He, hallo, wie ben jij? Wij lezen de kerstgedichten voor hoor. Ik ben een engel van vorig jaar en ik woon in een kerstsok, lekker warm. Nee hoor, ik kan niet lezen, dat mogen jullie doen. Jullie doen dat samen heel leuk, ik ga luisteren......

Dit gedicht is van Marill

Nog even 

Donker zijn nu de dagen, die met straffe windvlagen voorbij razen

Toch hebben we nog even tijd om te vergeven
om ons te bezinnen hoe we gaan beginnen

kaarsjes laten we branden voor kindertjes in oorlogslanden
enig blijk van medeleven dat we ze kunnen geven

al kunnen we ze niet omarmen alleen hopen dat we ze verwarmen
in deze donkere dagen die met straffe windvlagen voorbij razen.

*****
Gister samen met Anneke nog engeltjes gemaakt, ze stonden in het gildeblad. Ze waren niet moeilijk en ze zijn leuk, ook om weg te geven.
Kijk hieronder kun je ze wat beter zien
En ik heb natuurlijk ook nog een adventskalender om te laten zien. Een ronde dit keer.

Het is een opgevulde borduurring. Leuk idee.
vandaag ga ik nog even met mijn kleindochter naar het tuincentrum in Blokker, want daar slaapt de kerstman. ssst.
groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten