zaterdag 11 juli 2015

wat zat er in mijn polkadot koffertje............





Hier zaten mijn hexjes in op vakantie. Je kan ze onder het koffertje zien liggen. Sinds ik thuis ben heb ik er niets meer mee gedaan, door alle zorg die mijn tante moest hebben.
Het maken van hexjes is zo'n rustgevend werkje, en je kunt het overal doen, mits je een koffertje of mandje hebt. Je zet de kartonnetjes vast met een paperclip en dan rijg je rondom een draad zodat de stof vast blijft zitten. Dan de karonnnetjes verwijderen en daarna naai je de hexjes aan elkaar, ja alles met de hand.
Kijk dan krijg je een lap stof van hexjes. Van deze lap ga ik een kip maken, jullie moeten alleen nog even wachten, want ik moet ook nog een rode lap maken.
Deze winter wil ik met mijn vriendinnen ook zoiets gaan doen. We doen namelijk altijd een winterworkshopje. Meiden we spreken elkaar nader.
Goed, voor de niet handwerker onder ons nog wat wilde orchideeën, gezien op een camping in Frankrijk.


Mooi hè, zomaar in het wild, ze lijken hier groter dan ze zijn hoor.
Fijne zaterdag, groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten