donderdag 30 juli 2015

Stoelendans met servies.................

Een huis leeghalen omdat iemand is overleden is nooit leuk, maar soms kom je wel een schat tegen. Mijn tante was wel een levensgenieter, en ze hield van mooie dingen.
Zelf had ze ooit het Meissen servies van mijn opoe geërfd, en dat "pronkte"bij haar in de kast. 
Ook ik ben  een servies liefhebber, en nu heb ik dat Meissen servies geërfd.



Het is heeel dun porselein, en heel oud, maar wel heel mooi. Tante,  dank je wel, ik geniet ervan.

Maar dat was nog niet alles...
Mijn tante had ook een Wedgewood servies opgespaard, en dat mocht ik later ook hebben.
Nu had ik het servies van mijn eigen moeder ook al omdat mijn broer er toen geen interesse in had, maar ik heb hem omgepraat, nu heeft hij dat van mij overgenomen en kreeg ik ruimte in de kast.
Het leek wel een soort stoelendans, want ik had zelf ook al een Wedgewood servies.
Dat servies had ik gedeeltelijk gekregen en er zelf bij Dorcas nog wat bij kunnen kopen.

Kijk hier mijn nieuwe wedgewood servies, en hieronder mijn oude servies en daar kan ik ook weer iemand blij mee maken.

Wedgewood serviezen hebben een naam, dat van mijn tante heet Briar Rose, en die ik had, Grey Fazant. 
Ik geniet van al deze dingen, fijne dag, groetjes, Marion.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten