vrijdag 9 februari 2018

Gedachten.....


De spreuk van vandaag is bovenstaande, en toen ik het las moest ik ergens aan denken, dat vertel ik zo want het werd nog waardevoller.....
Vandaag staat er een artikel in de krant over een hoogbejaarde dame in Hoogwoud, die mevrouw krijgt vandaag de sleutel van haar eigen {geschonken } Maria kapel.
Op deze foto staat het beeld van Maria dat zij had gekocht in Lourdes en dat mee moest in het vliegtuig. Paste het wel in het handbagage vak.....natuurlijk zegt ze zelf, voor Maria is altijd plek, mooi gezegd en mooi gedacht, het paste op de millimeter nauwkeurig...
Hoe was het ook alweer, toeval bestaat niet....
Dus er zal voortaan licht schijnen in Hoogwoud dankzij deze lieve mevrouw, die zelf heel erg onder de indruk was van haar 1e bezoek aan Lourdes.
Kijk en dat snap ik wel, want dat voelde ik ook, warm en welkom en zeer vredig zonder dat het beklemmend aanvoelde, wat wel had gekund want officieel ben ik ongelovig.


Dit beeld vond ik heel indrukwekkend, in de zon straalt deze kroon heel veel licht uit...en dan zie je dat licht in de verre omtrek......

Net als hier, een summier verlichte nis in een immens grote kerk......maar een licht dat het uitstraalde


En dan hier "De Grot", verlicht door honderden kaarsen, echt daar wordt je stil van en tegelijk heel warm en emotioneel....
Al dat licht in Lourdes deed wat met mij, nuchtere west fries als ik ben, echt als ik er weer eens in de buurt ben ga ik er weer heen.
Ik begrijp de mensen die zeggen dat ze er een ander mens zijn geworden.

Een fijne vrijdag met in gedachten je licht wat je zelf laat schijnen en dan ook je glimlach paraat, dan komt het allemaal goed.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten