donderdag 7 juli 2016

Er was eens een kat.............


Het franse graanveld doorspekt met papavers, zo mooi, dat rood tussen dat mooie groen.
Daar kunnen wij van genieten, maar wat ik wilde vertellen is het volgende....
Er was eens een kat en die heette Joepie, en die woont in een gezin met nog een kat en een hond.
Heel gezellig.
Deze Joepie kan kamperen! Hij is dit jaar al 2 keer in Frankrijk geweest en in Duitsland en in Luxemburg.
Kijk hier zit Joep lekker in het gras, en onderwijl kijkt hij of er nog veld muizen zijn.
We zetten de aanval in, je weet nooit wat het resultaat is.
Als wij de caravan verplaatsen naar een andere plek vinden wij meestal wel wat muizenlijkjes onder de caravan. Toch fijn voor de tentkampeerders onder ons, Joep houdt het muizenvrij.
Ook gaat Joep graag even bij het zwembad van de camping kijken. Je bent op vakantie dus dat hoort er ook bij.
Op een hele mooie camping in Barbieres zag ik Joep 's morgens langs het zwembad lopen.
Hij ging nog net niet pootje baden, chloorwater stinkt denk ik voor hem.
Op deze plek in de Provence stond dit grote betonnen blok. Ideale uitkijkpost. In de boom bij deze plek zaten jonge pimpelmezen. Joep vangt geen vogels, maar kijkt en luistert er wel graag naar.
Nu zit er een op onze luifel van de caravan, even kijken wat die pimpelmees daar doet.
Als het zonnetje dan zo lekker schijnt, ja dan wil ik wel graag een zonnebad nemen. Dat kleed waar ik op lig daar kun je heerlijk je nagels in steken, dat voelt heel fijn. Mijn baasje wordt dan wel eens boos omdat het kleed dan niet meer goed ligt, pffff, het is toch vakantie.
Nu moet ik even oppassen op die hond, die zit aan een riem vast, ik loop lekker los. Die hond is zo stom, als hij los is loopt ie weg.
Ik geniet mooi van mijn vrijheid, die hond snapt het gewoon niet.
Nou ja, dan maar aan de riem. 
Ja, dit is het echte vakantie gevoel, klimmen in een boom. Deze bomen zijn niet zo hoog, dus een makkie.
Als je hoog zit, is het ook weer een heel eind naar beneden, even kijken hoe ik dat doe...
Zo niet.....
Dit gaat beter, of zal ik gewoon springen, mmmm
Weet je wat, ik blijf nog even zitten, heerlijk koel zo tussen de blaadjes, en heel dicht bij de vogeltjes.
Joepie is echt een bijzondere kat, loopt los op elke camping waar we komen en geniet zichtbaar.
Wij vinden het leuk om hem mee te nemen en heel veel mensen vinden het leuk dat hij mee is en kamperen kan.
Als ik 's morgens de hond uitlaat op de camping, moet ik opletten want Joep wil dan ook graag mee, en dat kan niet altijd.
Hij leeft [ hopelijk ] nog lang en gelukkig.
Groetjes,











1 opmerking:

  1. Wat leuk hè mam? Zal oma ook heel leuk hebben gevonden. Toch een mooi kadootje van haar!

    BeantwoordenVerwijderen