vrijdag 12 juni 2015

Rotondes.....

Rotondes zijn volgens mij uitgevonden in Engeland en Frankrijk. Als je dat dan meemaakt in Andorra, pffffff zoveel achter elkaar in zo'n klein landje, ja, het was eigenlijk een grote rotonde.
Maar alle gekheid op een stokje, op elke rotonde stond wel een kunstwerk. Tot mijn grote verrassing stond op de laatste rotonde voor het centrum een beeld van Botero. Misschien dat jullie zijn naam en werk niet kennen, maar ik weet dat elke West-Fries zeker deze kunstenaar kent. Dirk Scheringa had namelijk 2 beelden van Botero, de worstelaars en het paard. De worstelaars stonden in de tuin van zijn museum in Opmeer. Dat was een heel groot beeld. 
Het paard stond in de tuin achter de gebouwen in Wognum. Ik wist niets van deze kunstenaar tot Dirk deze beelden had gekocht en sindsdien ben ik een groot fan van deze man.
Het beeld in Andorra was 2 dames met een fiets, ik laat nog wel een keer een foto zien.
Fernando Botero zou eigenlijk matador worden, maar is gelukkig kunstenaar geworden. Hij is geboren in Colombia op 19 april 1932, en woont in Parijs. Bijna al zijn kunst staat tegenwoordig in Bogota, hij verkoopt het om die landen ermee te helpen. Goeie man.
Wel jullie zijn weer op de hoogte van het een en ander, fijne dag, groetjes Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten