zondag 2 augustus 2020

Van dit en dat en van alles wat......


Zo, even een serieus gesprek tussen opa en jongste kleinzoon....Ja, dat moet want opa vertelt alvast het een en ander over stoomtreinen, vrachtwagens en allerlei andere wetenswaardigheden over auto's. Mijn lief is autogek, daar is niks mis mee, en nu heeft hij 4 kleizoons dus ja, dan ga je los als opa zijnde. Is niet erg want ze vinden het allemaal even leuk.
Maar er was nog iemand die een serieus gesprek wel zag zitten.....
Eerst lag Morgan in de maxi cosy, dan kan Silka niets zien maar wel horen...en toen hij eindelijk op tafel lag, ja toen was ze er als de kippen bij.....Even snuffelen, er is een nieuwe loot aan deze roedel toegevoegd en ze moet toch weten wie dat is.....Wat was Silka  lief, heel zachtjes snuffelde ze en wat vond Morgan ervan.....
nou dit....
Hij moest erom lachen want die snorhaartjes van Silka die kriebelen natuurlijk.
Zo leuk, 5 weken oud en dan begint het lachen al vorm te krijgen.....
Wij zijn weer dol op dit kleine ventje, heel leuk om nog een keer mee te maken....

Maar er was nog meer te vertellen.....
Onze buurvrouw heeft een kaas winkel geopend en daar moest ik natuurlijk naar toe. Een kadootje had ik ook gemaakt en dat was wel heel iets anders dan een bloemetje...kijk maar even mee...
Ja natuurlijk, ik heb een tas gemaakt. Buurvrouw neemt toch ook brood mee naar haar werk, kaas doet ze er daar wel op, maar zo maakt ze gelijk reclame....win/win toch?
De stof was gauw gevonden op het net, alleen de grote gele kaas dat was nog een probleem....ik had, dacht ik, geen geel lapje....dat is niet zo mijn kleur...ik zoeken overal....en eureka...ik had er een en die mocht het worden...
De grote gele kaas is namelijk het logo van de winkel....
Kaaspunt 2.0....en waar vind je deze winkel...in een verzamelgebouw richting Nibbixwoud.
Er was nog een stukje stof over en aangezien er constant werd gepraat over mondkapjes was dit het resultaat....
Een kaasmondkapje.......en buurvrouw vond het allemaal heel erg leuk
We hadden natuurlijk lekkere kaasjes gekocht en die waren ook heel lekker, wijntje erbij en smullen maar.
Ik had deze tas vrijdag ook mee naar de Patchie-dag bij Ellen, konden de patchies hem ook gelijk keuren.....
Wat hadden wij een leuke dag, en heel mooi weer dus we hebben de hele dag  buiten gezeten....zo lekker...
Ellen had het allemaal weer goed voor elkaar...koffie en thee met wat lekkers erbij uiteraard......dat laat ik dan maar even passeren ivm met dikker worden van de heupen....geeft niks, ik heb daar geen moeite mee..
En de lunch stond helemaal in het teken van de zonnige warme dag...
Een koud soepje en een heerlijk gevuld brood.
Het koude soepje was een doperwtensoepje, zo apart en heel lekker...
Koude Doperwtensoep Met Mint recept | Smulweb.nl
Het recept kan je vinden op smulweb.....
en dan dat brood....
Gevuld Brood Met Kip recept | Smulweb.nl
gevuld met tomaat, gerookte kip, bassilicum, pesto.....zo lekkerrrrrr
En toen kwam 's middags de workshop....
We gingen iets maken met de BORO techniek....zusje van shasiko...Wat is het...wel je legt lapjes en frutsels en bandjes neer, nee niet ordenen en gaat die dan doorrijgen...
Je kan het resultaat bewonderen op het blog van Janine van Dijk....van 23 februari jl.
Zal ik even een linkje plaatsen....
Kijk maar even naar haar tasje......zo leuk gedaan....
Je kan het ook als leuk vakantiewerkje doen met kleindochters.....deze tip is gratis...
Ik ga er mee verder dus tzt zal ik het resultaat laten zien.
Ook had ik de spijkerquilt mee, konden mijn vriendinnen even wikken en wegen hoe het is geworden. Dat is altijd heel fijn.
Patchie Greet had 2 grote quilts mee en een boxkleed met een tas. 
Patchie Anneke, die kan niet zo erg uit de voeten dus breit en borduurt veel, en dat had zij meegenomen. Ze is aan het sokken breien in hele leuke kleurtjes.....ik vraag mij alleen af wie ze aan gaat trekken....Anneke is zelf van de blote voeten....mmmmmmmmm

Ik denk dat ik jullie nu wel genoeg leesvoer heb gegeven voor de zondag...
Fijne, gezellige, beetje zonnige Zondag gewenst.
groetjes, Marion.

Nog een deurtje toe dan maar....







1 opmerking:

  1. Wat leuk, het mannengesprek. Ik zie ook dat jullie een leuke dag gehad hebben in de tuin bij Ellen. Fijn dat dat Weer kon hè? Dank voor de reclame 😀

    BeantwoordenVerwijderen