donderdag 4 juni 2020

Toeval bestaat niet!..........of toch wel...........

De nieuwe Quiltnieuws was weer binnen, leuk zo vlak voor het weekend....en er stond veel in waar ik wat aan had, kijk maar even....
Een artikel over zakjes waar je groente en fruit in kan doen en die zijn dan gemaakt van vitrage.
Ik liet het artikel aan mijn oudste dochter zien en die wilde ze graag hebben. Hoe leuk is dat?
Nou had ik wel vitrage maar deze was niet geschikt. Ik bedacht dus een ritje naar de kringloop in de loop van de volgende week, maar.............
Het toeval wil dat mijn buurvrouw nieuwe vitrage kreeg op haar slaapkamer, en mijn buurvrouw weet ook dat ik van alles kan gebruiken....dus kwam ze vragen of ik de oude vitrage wilde hebben....
Nou, dan zeg je toch
Toeval bestaat WEL....
Ik kan de zakjes dus gaan maken.......en ik mag ook nog even naar quiltwinkel de Opkamer om wat fruit/groente stof te halen en mooi koord. Toch nog een uitje!
Ik had ook nog het blad Quilt en Zo gekocht.
Daar stond iets in over een Italiaanse ster.....
Dat ziet er dan zo uit.....lijkt heel ingewikkeld maar is eigenlijk dood simpel....
En als je er dan meerdere maakt oogt het zo......echt zo leuk...
En het patroon is zo simpel....
Hier ga ik zeker iets mee doen. Staat dus in de nieuwste Quilt en Zo, mocht je dit ook willen maken.
Vandaag ben ik thuis maar weer eens aan de slag na al die arbeid bij mijn jongste dochter. Het moest ook af omdat het vandaag zou gaan regenen en schilderen met regen gaat niet zo erg goed samen.
Ook hebben we gister nog haar schuurtje opgeruimd zodat ze alles weer makkelijk kan pakken en opruimen. Mijn lief heeft nog wat planken opgehangen dus nu is het tot zover klaar.
Laat nu eerst de baby maar komen......wordt wel spannend, nog 2 weekjes.....
Ik ben toch zo nieuwsgierig......
Nog wel 2 kleine tasjes gemaakt, stof vond ik zo leuk....komt van de Kwantum.....daar hebben ze vaak hele leuke stof.
Ook nog een klein labeltje erop gemaakt....
En waar komt die vandaan denk je.......ja, van de ACTION, waar anders.....

Zo, dit was het weer voor vandaag, nu eerst maar eens aan het werk, dan mag ik straks wat leuks doen voor mezelf.
Dat werkt wel hoor als je jezelf wat leuks beloofd, dan werk je prettiger.
Ook zo met schilderen.....schuren en verfkrabben is niet mijn ding, maar het moet wel. Dan denk ik altijd als ik dit rot werk af heb mag ik lekker schilderen.
Helaas het regent maar probeer er toch maar wat van te maken, ik doe dat wel in ieder geval.
En jullie weten het...

Als je glimlacht zit je gezicht het lekkerst.

groetjes, Marion.






4 opmerkingen:

  1. dat patroon staat toch in het quiltnieuws?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat inderdaad in het Quiltnieuws

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn heel handig die zakjes. Spaart een hoop plastic of papieren zakjes. Dat Italiaanse sterretje is heel leuk, nooit eerder gezien.

    BeantwoordenVerwijderen