zondag 19 januari 2020

Voorjaarsstemming.................

Gister was het de dag van de Tulp.....en weet je wat het leuke was....ik kreeg een bos tulpen....van mijn buurvrouw voor het oppassen, nou hoe leuk is dat.
Maar gister avond had ik mijn vriendinnen op visite en die hebben meestal ook wat mee.....kijk maar....
Nog een bos tulpen, in een hele bijzondere kleur......
Bij mijn in huis is het voorjaar al aan te raken....
Deze hyacint kreeg ik ook nog....nog een paar dagen geduld en dan gaat het heel lekker ruiken in huis...
Kreeg ook nog wat lekkers voor mijn vogelvrienden, en daar hing een mooie letter "M" aan...
Wat een gezelligheid had ik zo op vrijdag en zaterdag. Vrijdag hadden we natuurlijk de patchiedag met onze nieuwjaarsreceptie....
Jullie willen natuurlijk weten wat we gingen maken....
Een doosje versieren met lapjes en bandjes en knoopjes.....
Het doosje ging ook nog eens gevuld mee naar huis....
Ja, dat zien jullie goed, paaseitjes......en daarom heb ik al lente kriebels.....de vogels trouwens ook, ik zag vanmorgen een meerkoet al druk in de weer met nestmateriaal....het arme beest, niet te hopen dat er nog kou komt.
Nog een dekseltje van een doosje.....leuk hé, ze zijn allemaal anders...
En dit is de laatste.....
En nu kunnen jullie het zelf ook maken, doosje van de Action, die winkel is bij iedereen in de buurt {denk ik}

Ik heb thuis ook nog iets gemaakt, het stond in het Quiltnieuws van december...
Je moest beginnen met drie cirkels en dan kon je een brillenhoesje maken......
2 stofcirkels ter grote van een dinerbord, dan tussen-vulling, zelfde grote, dat doorpitten, kan met de machine, afwerken langs de kant, met lusje en knoop....en klaar is je brillenhoes....
Kijk de bril pas er precies in....
En zo kan je de bril veilig mee nemen.
Er stonden erge leuke dingen in het Quiltnieuws dit keer, volgens mij vond iedereen dat.

Nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte, fijne zondag,
groetjes, Marion.
Museumstukken! Mooie bloedkoraal snoeren.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten