vrijdag 15 november 2019

Waterkou, niet mijn ding.....


Even een zonnig plaatje, wat een koude ochtend. Zo als gewoonlijk liep ik met mijn hond vanmorgen naar het park en er was gewoon niets aan, zo koud als het aanvoelde. Waterkou, noemen ze dat...dus zo kwam ik op dat zonnige plaatje, daar krijg je het dan weer warm van.
Dit is bij de abdij van Senanque, in de Franse Provence.
Als je ooit de kans krijgt om er naar toe te gaan, gewoon doen! Wat je achter die muur ziet is Lavendel, helaas deze foto was in mei, dus het bloeide nog niet. Als ik er aan denk ruik ik gewoon de lavendel.......mmmmmmmmmm
Vandaag krijgen wij gezellige visite, John en Gerie komen heerlijk dineren bij ons. Ik ga straks de boodschapjes doen en dan gaat het kookproces van start.
Wat ik ga maken......iets Frans, dat is altijd lekker en je kan het van te voren al heel goed voorbereiden.

Gratis stockfoto met binnenshuis, houten rek, keuken, kookbenodigdheden
Kijk de pannen heb ik al gevonden.....
Afbeeldingsresultaat voor foto's van servies
Nog wat servies bij elkaar sprokkelen, nou dan komen we al een heel eind.......
Afbeeldingsresultaat voor foto's van een mooi gedekte tafel
We dekken gezellig de tafel, kaarsjes erbij......
Ik mag vandaag dus lekker een paar lieve mensen lekker verwennen, onder het genot van een drankje en dan kletsen we zo een paar uur weg....Heerlijk, ik hou ervan.
Vandaag dus geen knutselwerk, dat komt morgen wel weer. Het borrelt wel met de Kerst in aantocht, de ideeën vliegen weer over tafel.
Mooie tijd,november en december, { maar ook wel druk } Dat ik nog steeds nieuwe dingen weet te verzinnen.....ik vier al 43 jaar kerst op mezelf......Misschien is het dus wel fijn dat ik nog ideeën heb, ben dus nog niet "oud ".....
Vandaag alvast mijn borduurtjes van Sint en Piet neerzetten, morgen komen ze weer in ons land.
Kijk hier is Sint......
En hier Zwarte Piet......
Als ik nu maar geen gedonder krijg met mijn zwarte pietje......Ik ga hem toch echt niet uithalen....

Gezellige vrijdag gewenst,
groetjes, Marion.

2 opmerkingen:

  1. Oe gewaagd hoor die zwarte piet! Pas maar op voor de demonstranten! Brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ilyssa vroeg vandaag al waarom ik nog geen zwarte schmink en rode lippenstift voor haar had gekocht. Ik ben bang dat ze gegijzeld wordt als ze dat opsmeert! Maar zo zie je maar, volgens haar hoort dat er toch echt bij.

    BeantwoordenVerwijderen