woensdag 20 november 2019

Pinnen? Met gehoorapparaat......

Afbeeldingsresultaat voor foto van tuincentrum de Boet
Hier vlakbij, in Hoogwoud, is dit tuincentrum te vinden. Een gigantisch mooi tuincentrum, je kan er wel een hele dag zoet brengen. Volgens mij komen de bezoekers deze kerst tijd met bussen vol aan.
Wel, ik was daar gister ook naar toe.
Voor het workshopje met de vriendinnen heb ik een wilgentenen krans nodig....waar koop je die, natuurlijk bij de Boet......Helaas, die hadden ze niet....
Mijn jongste dochter was ook mee met Phlynnie, want ik maak voor haar en haar zus natuurlijk ook een krans. Mijn jongste dochter is gek van de Boet vooral nu in kerstsfeer...Voor Phlynn is er van alles te zien, je kan er zelfs met een treintje rijden en dat weet hij precies. 
Volgens Phlynn gingen we "Boeten ", hij komt er zeker zo vaak dat het al een werkwoord is geworden.
 Zo hebben wij dus een andere keus gemaakt, kan ook weer, misschien wel net zo leuk, nu wordt het wel iets van onszelf en niet uit een boekje.
Deze zijn het geworden...
en ik heb deze al geprobeerd te versieren met vleugels....
Dit is ook een leuke...

Maar voor ik naar de Boet ging was ik nog even naar het pin apparaat hier in het dorp...Je moet wel geld mee als je naar de Boet gaat, vooral nu met al die leuke dingen die ze daar verkopen....
Nu heeft de Rabo bank het apparaat kortgeleden vernieuwd.
Geldmaat geldautomaat in het straatbeeld
Het ziet er nu zo uit....met een smiley....
Ik kwam daar aan op mijn fiets en er was een sterk alarmerend geluid....
Fiets neergezet en ik naar het apparaat, daar kwam het alarm vandaan...er zat nog een pas in de gleuf..
ik haalde die er uit, geen mens te zien.
Grappig detail was dat deze pas van ene Blauw was, ja met 1 a, en heet Blaauw met 2x een a...
Ik dacht ik bel de Rabo bank op dan kan de pas weer naar de eigenaar.
Bij ons pinapparaat zit een makelaar in het gebouw, en terwijl ik aan het pinnen was kwam die man naar buiten met nog een mijnheer, een oude mijnheer.....
Druk in gesprek over het pinnen...
De oude mijnheer kon niet pinnen, het lukte niet, en......hij was zijn pas ook kwijt.
Ik naar de mannen toe, Ik heb uw pas gevonden hoor, zat nog in het apparaat....
De oude mijnheer was blij, maar hij moest toch nog pinnen..
Ik vroeg of ik hem helpen moest, dat wilde hij wel...
Het nieuwe apparaat gaat wat langzamer, je kan eerst je pas opruimen voor er geld komt, dus dat is 
"anders ".......en een pluspunt....
Maar goed de oude mijnheer vroeg aan mij, zullen we maar € 100,00 doen?...Ik zei, dat is aan u..
Alles kwam goed, maar toen zijn pas nog in het apparaat zat begon dat alarm weer te loeien, maar hij hoorde het niet...
Ik zei, hoort u dat geluid.....
Welnee, was het antwoord, ik heb mijn gehoorapparaat nog niet in!
Dus bij deze een goeie raad...
Pinnen, dan gehoorapparaat in!

Vandaag is het een prachtige dag, dus ik trek na de koffie de wandelschoenen aan en dan gaan wij lekker naar Schoorl, een heerlijke wandeling maken.
Fijne dag allemaal,
groetjes, Marion.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten