woensdag 21 augustus 2019

Toch weer 7 tassen gemaakt..............

Tas nummer 1, simpel en recht toe recht aan, met een  knoop om hem op te vouwen. Dat gaat niet met een tas met een borduurlap.....
Tas nummer 2, een prachtige vaas met bloemen, geborduurd op bruin linnen...niet ieder zijn smaak, dus daarom heb ik hem gered bij de kringloop.
Gesloopt en gewassen en toen tot een tas verwerkt, goed gelukt vind ik zelf, en het borduurwerk komt weer tot z'n recht en je hebt een leuke, aparte tas.
Dit is de andere kant, de vaas staat nu eigenlijk op z'n kop, geeft niks er zit toch geen water in.
En het mooie van de andere lap is, dat de vogel precies in het midden staat, meer geluk dan wijsheid.
Tas nummer 3....
En tas nummer 4...
Echte rest lapjes, in die ene tas zit zelfs een naad. Er was geen stof meer voor de hengsels dus dat hebben we met een ander stofje opgelost. Ze zijn wel heel gezellig geworden, zo met die parfumflessen erop gedrukt. Het was een gordijnstof van de Kwantum Hallen, jaren terug....
Tas nummer 5 en 6....
Helemaal van snippers en kleine lapjes, daarom wel gevoerd, dus ook stevig....
En deze tekst staat op de rand....leuk toch wel zo'n naaimachine steek.....blij mee......
Tas nummer 7......Een geborduurde levens-lap van de kringloop....Ook deze lap kon ik wel gebruiken voor deze tas...dit is de voorkant...
En dit is de achterkant...
Zo zien deze geborduurde lapjes toch nog wat van de wereld....vooral nu plastic tassen niet meer mogen.
Deze tassen gaan mee met mij op vakantie en die deel ik dan uit aan gezellige mensen die om mij heen staan, gewoon heel leuk om te doen.
Zo heb ik een win/win situatie....
Ik zorg dat het borduurwerk weer hergebruikt wordt, de kringloop vaart er wel bij, meestal DORCAS, en ik ben van de straat en ik kan mijn creativiteit kwijt.
Er liggen al weer 4 borduurwerken op mij wachten dus .........Ik ga mij nog niet vervelen......

Gezellige Wonderdag, en geniet van deze plaatjes..
groetjes, Marion.

3 opmerkingen:

  1. De bezige bij heeft zich weer nuttig gemaakt. Knap gedaan! Ze zijn allemaal leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! Toevallig was ik gisteren bij de kringloop dichtbij, zag ik een ingelijste geborduurde levens-lap, had het eigenlijk moeten kopen, maar toch niet gedaan. Misschien loop ik er morgen even naartoe, kijken of het er nog is. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een leuk idee die tassen. Ze zien er heel gezellig uit. Diegenen die naast je staan op de camping boffen maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen