zondag 21 juli 2019

Nog meer tassen.........


Hier een tas nog in de steigers....moet nog een luierinlegvelletje met strookjes naaien dan heb ik er weer 4 en dan kan dat nog weer een tas worden. Nu ik zo bezig ben met die tassen komt er van alles in mijn hoofd op...Versieren met vogeltjes, heb ergens nog een poppetje liggen, kan dat op een tas....borrel,borrel,borrel....
Het komt er vanzelf uit, dus we gaan het meemaken.
Deze is ook mooi gelukt {vind ik zelf } Het was een heel lang wandkleed van de kringloop uiteraard, en toch heb ik er een tas van gemaakt. Dit is de voorkant, maar omdat hij zo lang was heb ik het zo opgelost...
De zonnebloem groeit door aan de achterkant....
Nog wel een bloemetjes stikseltje gebruikt, zo leuk met deze naaimachine.....
Voor de voering heb ik gewoon een oud laken gebruikt. Oude witte lakens met van die mooie tussenzetsels spaar ik ook voor de randen, en het katoen vernaai ik weer.
 Zo komt jan splinter door die bekende winter.
Maar er is nog een tas klaar.....o nee, de hengsels moeten er nog aan....
Nog zo'n mooi wandkleed, prachtig geborduurd, en daar stond ie, gewoon op mij te wachten voor €1,50....
En nu is het een tas, hij mag mee naar buiten, ziet weer wat van de wereld, dat is toch mooi..
Ja, deze tas kan ook in het bezit komen van een buitenlandse camping buurvrouw...dit voorjaar ook een tas uitgedeeld aan een hele gezellige duitse buurvrouw.
Dit is de achterkant van deze tas....
Ik moest er een stofje bij zoeken en vond dit wel heel erg passend, ook dat die vogel precies in de midden kwam.
Alleen de hengsels dus nog, dan is ie klaar.
Wat ben ik toch lekker bezig in mijn atelier, heerlijk...
Vandaag wordt het weer een zonnige dag, het is tenslotte ZONdag, dus we gaan nu maar weer buiten genieten, hoewel ik er niet voor terugdeins om mijn naaimachine buiten te zetten, zou zomaar kunnen gebeuren.
Wij hadden vroeger een buurvrouw en die kon heel goed naaien en dat deed ze ook met verve...Was het mooi weer dan zette ze het tafeltje buiten en de naaimachine, ze trok haar badpak aan en zat op die manier lekker in de zon te naaien. Ze maakte alle kleding voor haar en haar 2 dochters zelf, en soms maakte ze ook wat voor mij, samen met mijn moeder.
Hoe ze heette, voor mij Tante Truus.

Ik heb nog wel de spreuk van gister, het is een leuke...
Als je hierbij nadenkt lukt het je in 1 keer, echt waar...er zijn zoveel GENIET momentjes, je moet ze alleen wel pakken.

Geniet van deze dag, groetjes,
Marion.



1 opmerking: