woensdag 12 juni 2019

Vandaag WENSDAG.....

Ja, dit heb ik gewenst voor vandaag....wil graag even op de fiets naar Hoorn, dat is maar 6 km. en dan graag in de zon fietsen.
Zal mij benieuwen of het gaat lukken.....

Gister hebben wij nog wat inkopen gedaan voor de tuin. Aangezien we in het voorjaar een aantal weken in het buitenland vertoeven hebben wij nooit perkplanten staan. Als we dan weer thuis zijn proberen wij die nog te scoren en soms lukt dat niet maar dit jaar wel...
In ons dorp woont een hele speciale man die graag perkplanten teelt voor de verkoop, hij verkoopt ook eieren, en aardappels, een beetje een rommelkont zal ik maar zeggen.
Wij hadden een bord gezien bij zijn huis dat hij ook perkplanten verkocht. Nou inderdaad, heel veel, en hij had nog keuze ook, dat komt door het slechte weer zei hij.
Je moet eigenlijk wel laarzen aantrekken als je daar naar toe gaat en goed uitkijken dat je niet valt over de rommel....
Heel bijzonder, hij loopt zelf met een rollator en dan zie ik al die troep om hem heen.....dat het allemaal iedere dag weer goed af komt denk ik dan....
Na het een en ander te hebben uitgezocht mocht ik betalen....of ik contant wilde betalen of pinnen. Ik was verbaasd dat ik bij hem kon pinnen...."Dat is het enige moderne aan mijn, je kenne bij mijn pinnen", zo zei hij dat, maar dan wel in de keuken.
Ik kreeg meteen gedachten bij die keuken, vooral als je deze bijzondere man een beetje kent...
Nee, ik ga nooit bij hem koffie drinken, dat zag ik al meteen.

Daarna zijn we ook nog even naar Intratuin geweest want ik had nog voor € 90,00 aan bonnen...
Daar hebben we Hedra struiken gekocht, al flinke jongens....we hebben staan dubben om de keus te maken tussen klimop en bamboe, klimop is het geworden.
Nu maar hopen dat ze willen groeien, hoewel we kregen wel garantie, dat is dan wel weer mooi..
Dus voor deze plantjes wil ik vandaag ook wel zonnestralen vangen...Ze moeten zich toch even thuis gaan voelen.

Goed dan ook nog maar een boek cover met een beetje commentaar...
Kijk dit soort boeken lees ik ook, om te smullen.....
Dit is wel een heel fijn kookboek, gerechten die iedereen kan maken ook al kan je maar een beetje koken....
en lekkerrrrrrr
Hele mooie foto's....
duidelijke recepten.....
watertanden ga je er van....

Dit is het wensdag blogje geworden vandaag, fijne dag, groetjes, Marion.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten