vrijdag 7 juni 2019

Een heerlijke salade.....


Hoe gezellig en smakelijk ziet deze salade eruit, echt om zo in te bijten, toch?
Gister kwam vriendin Linda bij mij lunchen dus ik had een heerlijke salade gemaakt. Ik geef jullie het recept want hij is ten eerste makkelijk om te maken en heel erg lekker.
Nodig voor 2 personen:
150 gram tagliatelle
1 pakje spekblokjes
1 theelepel itl. kruiden
100 gram cherrytomaatjes
1/2 bakje roomkaas
2 handjes rucola
2 lente uitjes
olijfolie { een lekkere } peper en zout naar smaak
wat Parmezaanse kaas
Zet een pan water op het vuur en breng dit aan de kook. Als het water kookt doe je tagliatelle erin en kookt dit volgens de aangegeven tijd beet-gaar. Spekblokjes heel zachtjes laten uitbakken, en ze daarna laten uitlekken op een keukenpapiertje, de cherrytomaatjes met wat olijfolie besprenkelen wat zout en peper erover en ongeveer een minuut of 5 in een voorverwarmde oven op 200 graden even grillen, daarna af laten koelen. Lente-uitjes fijn snijden.
Als de pasta is afgegoten roer je er de roomkaas doorheen.
Op een bord een bedje van rucola maken, daar de pasta opleggen, vervolgens de tomaatjes, de uitjes en de spekjes, en dan nog wat geraspte kaas erover.
Misschien een kaiserbroodje erbij, en dan smullen maar.
*
Het recept komt van de bonte keuken, dus niet van mij.
*
Vandaag de 3e dag van de boek cover challenge...Vandaag heb ik dit boek op de kiek gezet.
Het had ook een andere kunnen zijn van Rosamunde Pilcher, die schreef zulke heerlijke romantische boeken.
Ik heb er verschillende in mijn bezit, zwijmelboeken zijn het, heerlijk.

We doen ook nog even een deurtje
Schattig is deze, omgeven door een heerlijke klimmer, en met een klopper, hoe leuk is dat....
Ik heb ook nog een straatje met luiken in de bekende franse kleur blauw/grijs...
Dit is een verfkleur die je in heel Frankrijk kunt vinden. Iedere schilderswinkel heeft daar volgens mij honderden bussen van staan en het is vast geen dure verf want iedereen koopt deze kleur.
En dan zie je nog net een stukje van de deur, en die is heel hard blauw. Smaak hebben ze niet.

Ik zag ineens dat ik nog  zo'n mooi klokkentorentje heb, net zoiets als die van gister...
Deze zijn echt bijzonder.....
Rest mij nog de spreuk...
En als je nooit iets probeert zul je ook nooit iets leren. Het LEVEN is een grote leerschool, en tot nog toe gaat het leren mij gemakkelijk af, het rugzakje wordt al aardig vol....moet er af en toe wat uitgooien. Hoe doe je dat?
Wel dan deel je jouw opgedane kennis met iemand anders, die blij, en jouw rugzakje iets lichter.
Gezellige vrijdag, ik ga straks naar Beekbergen, dochters fiets wegbrengen, die gaat daar in haar vakantie fietsen. 
groetjes, Marion.









2 opmerkingen:

  1. Gut heb ik zo even een paar blogjes van je gemist, heerlijk bijlezen. Ik vind de boeken van rosamunde pilcher ook zo leuk, wist je dat er bijna wekelijks films van haar zijn op de duitse zender? Heerlijk wegdromen....

    BeantwoordenVerwijderen