woensdag 5 juni 2019

Alweer een week thuis, time flies.......

Kennen jullie dat, sneeuwbollen....
Zo'n bolletje gevuld met een item, en water en glittersneeuw....
Ik heb er een plaatje bij gezocht....
Afbeeldingsresultaat voor bolletje met glitters dat je moet schudden
Wel bovenstaande foto vind ik daarop lijken, je kan hem alleen niet schudden. Deze foto maakte ik door een vesting opening in de stad Menerbe en het uitzicht is de Provence in al z'n glorie met wijn bouw en olijvenbomen en natuurlijk lavendel. Echt het was een prachtig uitzicht.
Na de vakantie foto's terug kijken is altijd leuk om te doen, je beleeft het plaatje gewoon nog een keer.
Er was gister ook in onze tuin nog een foto moment....
Kijk hem staan, klaproos met hoedje....

een half uur later.....
Hoedje weg, en in volle glorie, de Klaproos, en prachtig van kleur.

Wat is de natuur toch mooi, de bloemblaadjes lijken wel papier en dat zit dan allemaal ingevouwen...
en het hoedje lag vergeten op de grond.......

Dit jaar heb ik eindelijk 2 klaprozen. Heb al heel vaak klaprozenzaadbollen gekregen en gezaaid en het is nog nooit gelukt, eindelijk heb ik geluk.
Vandaag alweer woensdag, ik denk dat ik vandaag maar eens in het atelier ga kijken en dan wat gezelligs ga doen. Hier alweer 2 buien gehad, dus buiten hoef ik niet te zijn, misschien vanmiddag.

Samen met Silka al wel lekker het bos in de rondte gewandeld, en we kwamen  Marlies en Keessie tegen, dat was heel gezellig en we waren net op tijd thuis voor de eerste bui viel. Ik loop gelukkig altijd al vroeg.....
Nou oké, 1 frans deurtje, dat mag toch wel?
Eigenlijk zacht groen van kleur, maar de zon heeft het uitgebleekt tot bijna wit, aan de onderkant een beetje grijs en verveloos, maar voor mij een top deur. Die kleine deur is later in die grote gezaagd en de grote deur is vastgezet, die kan niet meer helemaal open, zo doe je dat!

Ik heb ook weer een spreuk, hij spreekt mij wel aan....
Weet je......ik ben dit aan het DOEN....iedere dag......
Fijne woensdag, misschien nog een zonnetje...
groetjes, Marion.




2 opmerkingen:

  1. Ik ben een van je "stille"volgers. Gister en ook vanmorgen weer had je het over het bos in Wognum. Dat heeft me nieuwsgierig gemaakt.Ik heb mijn lagere schooltijd in Wognum gewoond, toen was er van een bos nog geen sprake.Dus heel benieuw waar ik het zou kunnen vinden.Een groet vanaf Texel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En langs de kant van de snelweg schieten de klaprozen uit de grond

    BeantwoordenVerwijderen