zondag 10 februari 2019

Vandaag mag ik het vertellen......

Gister kwamen er mensen op visite en toen ik hun auto hoorde ging ik op de bank staan, zo ongeveer..
Dan ga ik altijd heel hard blaffen zodat de visite wel weet dat ik hier ook woon. Daarna krijg ik altijd een standje dat ik stil moet zijn en dan pakt mijn vrouwtje mijn halsband vast. Dat is zo jammer dat ze mij dan tegenhoudt want ik wil graag even tegen de visite opspringen. Joh, dat is het leukste wat er is....Ze rekenen er niet op en zijn heel verbaasd dat ik dat doe, maar ja ik mag het NIET!
Maar goed, het was wel leuke visite, vooral die man vond mij heeeeeel leuk { hoe is het mogelijk}
Ik deed eigenlijk alles om veel aandacht te krijgen maar dat was  niet nodig.
Hij ging mij lekker tussen mijn oren kriebelen en onder mijn kin, zoooooo lekker....
Die mensen bleven ook eten, dat dacht ik al want het vrouwtje was aldoor in de keuken bezig en het rook heel lekker in huis.
Ze maakte een roerbakje van champignons, en kastanjechampignons en 2 sjalotten, nou dat rook heerlijk...Met mijn neus in de lucht was ik natuurlijk ook dichtbij de keuken...
Toen deed ze er nog wat spullen bij, 1 dl. witte wijn en wat water, 2dl geloof ik, en een pakje champignonsoep. Toen dat er goed door zat had ze ook nog een kuipje kruidenkaas en dat ging er ook doorheen. 
Daarna pakte ze een ovenschaal en deed daar kiphaasjes in, overgoot dat met die saus en stopte dat toegedekt met aluminiumfolie voor 30 minuten in de oven, daarna moest het dekseltje eraf en dan moest het nog 30 minuten in de oven op 200 graden.
Mijn vrouwtje is best handig want ze had tegelijkertijd een pan champignonsoep gemaakt, en daar kreeg ik 's avonds een schep van over mijn brokjes. Ik ben dol op soep, vooral tomatensoep.
Ze had natuurlijk nog meer lekkere dingen gemaakt, zoals gebakken aardappeltjes en sla en worteltjes met doperwtjes. 
Mijn baasje vond het toetje heel lekker, natuurlijk, die is namelijk gek op taart. Vrouwtje had een Banoffeetaart gekocht.
Kortom het was heel gezellig met die visite, ik kon gewoon rustig mijn tukje doen terwijl hun aan het eten waren.

O ja, de spreuk van zaterdag mag vandaag wel....
Ja natuurlijk, als je het zelf laat afweten lukt het niet.
Afbeeldingsresultaat voor het is niet de bergdie we overwinnen maar onszelf
Vond wel een toepasselijk plaatje erbij....

Wens jullie een gezellige ZINDAG...
groetjes, Marion.



1 opmerking: